E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 18:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: LoggerSoft säger att jag har två sensorer medan Logger2020 säger att jag har 0.  (läst 5631 gånger)
doman
Medlem

Antal inlägg: 13


Visa profil
« skrivet: 2014-07-28 21:32 »

Hej!

Kör LoggerSoft V 1.0.0.9 och mjukvara 130301 I loggern. Till den har jag kopplat en 3fas elmätare på sin pulsutgång (ledare in på 8 och 10, motstånd mellan 7&8 ) . Den loggrar som den ska och tack vare ett motstånd slipper jag spikar I mina kurvor.

Dock undrar jag om allt står rätt till. LoggerSoft hittar två sensorer sager den, den ena ger korrekt mätvärden, den andra ger 0 (noll) hela tiden. "Skuggsensorn" går inte att deleta heller, hur jag än sparar min borttagningsförsök av den, så är den alltid kvar.
Samtidigt sager logger2020 I sin uppstartsekvens att den 0 inp, 0 exp, P0, H0, T0, I0 och slutligen 0 sensorer.

Känns rätt märkligt, hur loser jag detta? Bugg eller nåt annat jag missat?

Vh
Doman
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2014-07-29 09:34 »

De två pulsingångarna finns alltid där, oavsett om du anslutit något eller ej.
De är inga sensorer, ej heller är de en modul, och eftersom man kan använda dem för både flödesmätning, elmätning och annat så är de inte definierade som en specifik ingång.
Allt verkar alltså vara OK.
Loggat

doman
Medlem

Antal inlägg: 13


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2014-07-29 20:55 »

Skönt att det inte vart ett problem! Finns det nog av ändå :-)

Då låter jag min logger stillsamt logga vidare.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!