E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 23:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hushållsel resp. vp?  (läst 5662 gånger)
MickeN
Medlem

Antal inlägg: 11


Visa profil
« skrivet: 2014-04-04 17:26 »

Hej.
Vad har hänt sista 1-2 dygnen nu med elmätningen, eller rättare sagt nån gång i går (torsdag) eftermiddag.
Den visar färgen för hushållsel (orange) istället för den gröna som är värmepumpen. Känns som det bara är visningen av grafen som är fel.

Se bild.

Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2014-04-04 17:30 »

Ser ju nästan ut som att du ändrat pulstal/kWh i inställningarna.
Har du kollat så det stämmer?
Annars, om du har en sensor som läser av dioden, så kan ju dioden ha rubbats så den inte mäter alla blinkningar, men det känns inte så troligt.

Om pulstalet är rätt, men det har hänt nåt i webbtjänsten kan det kanske hjälpa om du ställer om från (t.ex.) 1000 pulser, till 999 och sedan tillbaks igen.

Om det inte hjälper dig måste nog Andreas se om det blivit nåt knas i webbtjänsten.
Loggat

MickeN
Medlem

Antal inlägg: 11


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2014-04-04 17:38 »

Ser ju nästan ut som att du ändrat pulstal/kWh i inställningarna.
Har du kollat så det stämmer?
Annars, om du har en sensor som läser av dioden, så kan ju dioden ha rubbats så den inte mäter alla blinkningar, men det känns inte så troligt.

Om pulstalet är rätt, men det har hänt nåt i webbtjänsten kan det kanske hjälpa om du ställer om från (t.ex.) 1000 pulser, till 999 och sedan tillbaks igen.

Om det inte hjälper dig måste nog Andreas se om det blivit nåt knas i webbtjänsten.

Kom på så fort jag postat att jag måste kolla in mätaren i garaget (den mäter vp) och verkar som givaren där rubbats lite. Jag har ju möjlighet koppla in mig på S0 men kör med sensor på den (noggrannare). Får se hur det blir nu och skulle ju kollat där innan jag postade men..
Loggat
MickeN
Medlem

Antal inlägg: 11


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2014-04-05 12:58 »

Får se hur det blir nu och skulle ju kollat där innan jag postade men..

Det var sensorn/givaren som kommit pyttelite fel.. nu ser allt ut stämma igen.

 Tunga
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!