E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 15:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Författare Ämne: HTMIQ blinkar rött  (läst 27331 gånger)
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #30 skrivet: 2014-01-26 18:36 »

hej, 3 mycket snabba rödblink.

Tack. Du svarade aldrig på mina frågor tidigare; Hur långt är det ungefär mellan gångerna det blir fel? Du kan inte se något mönster i hur temperaturkurvorna ser ut då det blir fel?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Anders.E
Medlem

Antal inlägg: 110



Visa profil
« Svara #31 skrivet: 2014-01-26 21:27 »

ok sorry jag har inga problem så länge lysröret är släckt jag meda de ett svar till Lars52 Glad
Loggat

Certifierad reglertekniker & Loggergalning
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #32 skrivet: 2014-01-27 11:17 »

Tack, då förstår jag!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Lars52
Medlem

Antal inlägg: 188


Visa profil
« Svara #33 skrivet: 2014-01-27 20:27 »

Hur långt är det ungefär mellan gångerna det blir fel? Du kan inte se något mönster i hur temperaturkurvorna ser ut då det blir fel?
hej, jag trodde jag gjorde det, kan inte se något mönster. Frekvensen är en till två dagar, trodde ett tag det var vid 12 slaget, men nej, inget. Funderat på om modulen kan vara temperaturkänslig, sitter i pannrummet, kan nog bli 28C emellanåt. Nån som sett liknade??
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Lars52
Medlem

Antal inlägg: 188


Visa profil
« Svara #34 skrivet: 2014-01-27 20:30 »

Tack. Du svarade aldrig på mina frågor tidigare; Hur långt är det ungefär mellan gångerna det blir fel? Du kan inte se något mönster i hur temperaturkurvorna ser ut då det blir fel?
Det var denna jag svarade på tidigare, sorry om det blir confusing...  Leende (smiley)
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Lars52
Medlem

Antal inlägg: 188


Visa profil
« Svara #35 skrivet: 2014-02-01 01:06 »

Om du inte lyckas lösa problemen kan du skicka upp modulen till mig så kan jag prova programmera om den, i fall du skulle fått ett kort som jag av någon anledning missat att uppgradera innan leverans.
Det kostar dig bara frakten till mig, men jag kan inte garantera att det hjälper.
Om du kan undvara modulen några dagar kan jag koppla upp den mot min logger och testköra den någon dag efter uppgraderingen för att säkerställa att den fungerar problemfritt hos mig.

hej, skickar den i morgon, idag dog den.. ha den tills den funkar, inga problem, vill du ha givaren också??

MVH Lars
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2014-02-01 01:10 »

Har aldrig tidigare haft en modul som "dött".
Känns som att det skulle kunna vara ett problem med nätdelen, men visst, skicka upp den till mig så testar jag den - och kör in senaste programvaran.
Är den trasig så får du en ny.
Loggat

Sidor: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!