E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-27 20:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Författare Ämne: HTMIQ blinkar rött  (läst 28863 gånger)
Lars52
Medlem

Antal inlägg: 194



Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2014-01-22 19:00 »

Hej, 2020 blinkar rött och HTMIQ blinkar 3 snabba röda blink, upphåll och så igen
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Lars52
Medlem

Antal inlägg: 194



Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2014-01-22 19:06 »

hej igen lite mer info, loggern laddar data till internet, dock ej HT givaren som förlorar all data.

Störning från lysrör Anders E, inte funderat på att byta fas till lysrör eller logger, strömspikar går väl inte över faserna. jag menar även om tex spisen är på så är väl resistansen för stor för att du ska få genomslag sas. Å andra sidan är elektronik känsligt, du kanske kan sånt här bättre  Leende (smiley)
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2014-01-22 20:37 »

Hej, 2020 blinkar rött och HTMIQ blinkar 3 snabba röda blink, upphåll och så igen

Vet du vilket datum du köpte högtempmodulen i fråga?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Lars52
Medlem

Antal inlägg: 194



Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2014-01-22 20:42 »

Förra hösten, kanske september/oktober 2013
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #19 skrivet: 2014-01-23 11:24 »

Förra hösten, kanske september/oktober 2013

Jag förstår, ja då har du den senaste programvaran, anledningen till att jag frågar om när du köpte den var att det gjordes en programändring i högtempmodulen i april förra året.

Och du är helt säkert på att den blinkar 3 gånger, har du sett det vid mer än ett tillfälle?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Lars52
Medlem

Antal inlägg: 194



Visa profil
« Svara #20 skrivet: 2014-01-23 14:30 »

Hej, helt säker är jag inte för det är snabba blink och jag fick nog 3 men vad skulle det vara om det är 2 blink (eller 4)?
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #21 skrivet: 2014-01-24 11:35 »

Olika blinkningar betyder olika feltillstånd så det är viktigt att ta reda på hur det faktiskt blinkar. Det står lite om blinkningarna i manualen för modulerna http://e-logger.se/wiki/index.php/Manual_expansioner
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Lars52
Medlem

Antal inlägg: 194



Visa profil
« Svara #22 skrivet: 2014-01-24 11:38 »

Ok, jag kollar när det händer igen.
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #23 skrivet: 2014-01-24 11:40 »

Hur långt är det ungefär mellan gångerna det blir fel? Du kan inte se något mönster i hur temperaturkurvorna ser ut då det blir fel?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2014-01-24 14:36 »

Om du inte lyckas lösa problemen kan du skicka upp modulen till mig så kan jag prova programmera om den, i fall du skulle fått ett kort som jag av någon anledning missat att uppgradera innan leverans.
Det kostar dig bara frakten till mig, men jag kan inte garantera att det hjälper.
Om du kan undvara modulen några dagar kan jag koppla upp den mot min logger och testköra den någon dag efter uppgraderingen för att säkerställa att den fungerar problemfritt hos mig.
Loggat

Lars52
Medlem

Antal inlägg: 194



Visa profil
« Svara #25 skrivet: 2014-01-24 17:20 »

Nu har den gått en längre tid än normalt utan problem, jag ska klara ut hur många blink det är när den går i stå. Men du säger fel mjukvara/hårdvara? då borde den väl bråka hela tiden?
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2014-01-24 19:39 »

Nja, jag vet inte exakt vad som ändrats i mjukvaran, men felen drabbade tidigare bara vissa, och det var svårt att sätta fingerat på vad problemet var.
Andreas kanske kan säga om dina problem kan bero på en gammal mjukvara.
Loggat

Lars52
Medlem

Antal inlägg: 194



Visa profil
« Svara #27 skrivet: 2014-01-25 12:06 »

Olika blinkningar betyder olika feltillstånd så det är viktigt att ta reda på hur det faktiskt blinkar. Det står lite om blinkningarna i manualen för modulerna http://e-logger.se/wiki/index.php/Manual_expansioner

hej, 3 mycket snabba rödblink.
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Anders.E
Medlem

Antal inlägg: 110



Visa profil
« Svara #28 skrivet: 2014-01-25 20:38 »

Tre eller fyra röda blinkningar

Hårdvarufel
Prova starta om modulen genom att tillfälligt bryta strömmen till logger 2020 för att se om det är ett temporärt fel. Kvarstår felet, kontakta supporten
Enl. Manualen i länken ovan Arg
Loggat

Certifierad reglertekniker & Loggergalning
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #29 skrivet: 2014-01-26 18:35 »

Pratar du nu om problemet som Lars52 har eller ditt eget problem med störningar från lysör?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!