E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-29 18:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Autoexport  (läst 14286 gånger)
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« skrivet: 2013-12-19 09:48 »

Hej,
Vad jag kan se så funkar inte autoexporten längre, jag fick mail i måndags med en zip fil bifogad precis som vanligt. Men i tisdags är det bara en massa text och ingen bifogad zip fil, och så har det varit sen i tisdags.

Tack på förhand
Torbjörn Runesson
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2013-12-19 13:07 »

Testade precis och för mig fungerar det. Vad använder du för epostleverantör och epostprogram?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2013-12-19 13:58 »

Jag har en egen mailserver och till den har jag fått autoexport i typ 2 år, i botten är det Bahnhof. Jag har även ställt om till min jobbmail och jag får inte det heller att funka. Jag får mailet men ingen zip fil, det ser som nedan ( jag kopade in en liten del av mailet.

This is a multi-part message in MIME format.
--4a2ff64d915f36dcfae0570ecf84b161
Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 7bit



--4a2ff64d915f36dcfae0570ecf84b161
Content-Type: application/octet-stream; name="E-logger_131218.zip"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment; filename="E-logger_131218.zip"
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Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2013-12-19 14:45 »

Du svarade aldrig på vad du använder för epostprogram för att öppna eposten med? Så kanske jag kan prova med samma program.

Utifrån den del av mejlet du klippte in så ser det ut som att billagan kommer fram men att den inte avkodas korrekt av ditt epostprogram. Det är inte exakt samma mjukvara nu som förr på E-logger innan uppdateringen så det är mycket möjligt där kanske är nån skillnad som gör att ditt epostprogram inte klarar att öppna det.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2013-12-19 15:31 »

Hej igen,

Det som jag skickade kommer från "webmailen" (smartermail) Så fort jag kommer hem skall jag kolla i Outlook, i å för sig är det ju smartermail som skickar till Outlook så om det är smartermail som är problemet så blir det säkert likadant.
Loggat
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2013-12-19 15:51 »

jag har kollat här hemma nu och det är samma sak i outlook men som sagt det kommer ju från smartmailserver
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2013-12-19 16:08 »

Hmm alltså ingen vanlig epostklient, synd, jag behöver kunna reproducera problemet på ett enkelt sätt om jag ska kunna lösa det.

Använder du absolut senaste versionen av smartermail?

Finns det kanske några noterade kända problem som har med attachments att göra i smartermail på tillverkarens hemsida som kan ge nån ledtråd?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2013-12-19 17:52 »

Jag kan inte hitta något som säger att det skulle vara problem att ta emot zip filer, det har ju funkat i två år (innan uppdateringen av logger 2020)

Om jag ändra mail adress i logger så skall den ju skicka ett "testmail" mailen som angivets.

Om jag skriver in min mail ad tobbe@runesson.homeserver.com så får jag nästan omgående ett mail i min inbox på smartermail.
om jag byter mailadress och skriver in min jobbmail tornjorn.runesson@trioplast.com får jag inte något "testmail" i min/till jobbmailet och det är en exchangeserver med outlook som läsare.

Lite tråkigt när man samlat data i två år och så slutar det att funka efter en uppdatering, för mig är detta en nedgradering

Hoppas på en lösning.

Torbjörn
Loggat
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2013-12-19 19:43 »

Nu kom testmailet till jobbmailen.

Jag skickade ett mail med en gamal kopia av logger data från min jobbmail till min hem mail (smartermail) och denna zip fil följde med fint inga problem alls. Så felet ligger hos mjukvaran/uppdateringen av logger 2020

//TR

PS jag har senaste smartermail programmet (glömde skriva det innan) har även kollat på deras hemsida och jag kan inte se att det skulle vara något problem med zip filer
« Senast ändrad: 2013-12-19 19:45 av Tobbe123 » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2013-12-20 09:26 »

Förstår inte riktigt logiken i att det inte skulle vara något fel på din klient eftersom du kan öppna en gammal fil.

Hur som helst, problemet stavas nog Microsoft. Testade ett par olika mailklienter och mailtjänter och allt fungerade utom Hotmail/Live. Tydligen är Microsoft-lösningar extremt känsliga för exakt hur data formatteras. Eller det är väl iofs inte första gången. Leende (smiley) Och tydligen skickar det nya systemet radbrytningar lite annorlunda, stuvade om koden en smula och då gick det igenom till Hotmail/Live.

Så förmodligen fungerar det nu även med SmarterMail.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2013-12-20 11:17 »

Ok,

Jag provar, jag hör av mig om det funkar. Kan ju vara bra att veta även för dig.

Tack

Torbjörn
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2013-12-23 08:15 »

Jomenvisst, berätta gärna hur det går. Och det är ofta intressant för fler än mig, det är ju en av anledningarna till att support sker via ett forum, att flera kan ta del av svaren.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2013-12-28 02:01 »

Hej,

Nu har jag kollat och ställt om till min hem mail (Smartermail) och efter dina ändringar, funker även denna klient. TACK så mycket, bra respons.

//Torbjörn Glad
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2013-12-30 10:34 »

Vad bra! Tack så mycket för att du bekräftar att det fungerar!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!