E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 13:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: LoggerSoft sparar data i en fil  (läst 13440 gånger)
Anders.E
Medlem

Antal inlägg: 110



Visa profil
« skrivet: 2013-11-19 16:36 »

LoggerSoft sparar data i en fil per givare och dag i ett databibliotek med underbibiliotek för år, månader och dagar. Dvs. "Diskenhet:\Databibliotek\YYYY\MM\DD\Givarnamn.txt". Filerna har formatet ett mätvärde per rad med klockslag timme:minut:sekund komma mätvärde med decimalpunkt. Dvs "HH:MM:SS,XX.XX\r\n".

Exempel C:\Program\LoggerSoft\2011\10\22\utetemp.txt
22:12:00,19.79
22:12:10,19.92

Nu till min fråga
Kan man på något vis få Loggersoft att skriva aktuellt värde till en specifik mapp och sedan skriva över gamla värdet med det nya
Tex. C:\LoggerSoft\utetemp\22:12:00,9.79
       C:\LoggerSoft\innetemp\22:12:00,22.79
Tanken är att man har en mapp för varje givare med endast ett värde i de värde som är aktuellt
Denna funktion behöver jag för att kunna läsa in mina logger värden i min nya Fibaro Homecenter 2 Va? Va?
Eller finns det någon annan funktion som man kan göra för att utföra det på
Loggat

Certifierad reglertekniker & Loggergalning
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2013-11-20 09:33 »

Det finns tyvärr bara ett dataformat i LoggerSoft. Den lösning som andra använt är att skapa ett litet script som läser ut data rätt från de filer som skapas.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Anders.E
Medlem

Antal inlägg: 110



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2013-11-20 14:43 »

VKan du ge något tips på vem eller hur man kan göra Va? Va?
Loggat

Certifierad reglertekniker & Loggergalning
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2013-11-21 10:25 »

Tyvärr, det passerar alltför mycket hela tiden för att jag skall minnas namn. Det borde gå i nästan vilket scriptspråk som helst; läs från mapp med dagens datum, filnamn=givarnamn, läs ut sista raden i filen, klipp efter komma.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Anders.E
Medlem

Antal inlägg: 110



Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2013-11-21 13:47 »

Ok Tack endå får försöka själv Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat

Certifierad reglertekniker & Loggergalning
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!