E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 18:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur många pulsmätare  (läst 6110 gånger)
Per sv
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« skrivet: 2013-03-11 09:25 »

Hej!
Hur många pulsmätare kan jag koppla in och sedan läsa av pulserna i E-logger
Jag har abonnemanget privat plus

Jag menar så här.
5 st pulsmätare energi typ elmätare
1st energimätare typ Actaris CF ECHO II
1st flödesmätare och givare för att mäta energi i solpaneler.
2 st vattenmätare Typ Flödesmätare med Pulsmodul vill även kunna räkna energi på varmvatten
Vill även kunna mäta av kg flis som skruvas in i pannan.enklaste sättet är nog att räkna tid när skruven går.
sedan väga hur många kg/min den matar.
Att sedan sätta detta i relation mot hur många Kwh pannan leverera (energimätare mellan panna och acctank)

/Per
« Senast ändrad: 2013-03-11 11:09 av Per sv » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2013-03-11 11:53 »

Skall du logga en flisskruv så måste den anslutas till en av loggerns 2 interna pulsingångar. Se tråd Logga pelletsskruv. Om du redan använder bägge de interna pulsingångarna till elmätare så måste en av dem flytas till en pulsmodul, se #3 tråden i P3IQ Pellets.

Det går att ansluta max 10 expansionsmoduler till Logger 2020. Om inga andra typer av moduler används går det alltså att ansluta 10 pulsmoduler, vilket då ger 10 pulsingångar utöver de 2 interna i Logger 2020. Teoretiskt max är alltså totalt 12 anslutna el/flödes/vatten/energimätare osv.

Alla anslutna enheter går att se i graffunktionen i E-logger. I rapportfunktionen visas el total, el värme och upp till ytterligare tre elförbrukare. Dessutom finns en separat vy i rapportfunktionen för fastbränsle (flis/pellets).
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!