E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 00:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Port  (läst 6534 gånger)
vmofibo03
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« skrivet: 2013-02-06 09:09 »

Hej

Jag har konfigurerat en ny logger2020 och den fungerar fint och får kontakt med e-logger. När jag sedan kör ut den till företaget där den skall sitta får jag inte kontakt med Internet. I loggern står det exempelvis port 28603, innebär det att denna port måste vara öppen i brandväggen för att loggern skall få kontakt med e-logger?

Mvh Stefan Johansson
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2013-02-06 09:38 »

Den port som visas i loggerns teckenfönster är inkommande, inkommande portar behöver ej öppnas någonstans. (Såvida Logger 2020 har mjukvara 111109 eller senare.) Däremot förutsätts att utgående trafk släpps igenom.

Exakt vad får du för felmeddelande när loggern startas?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
vmofibo03
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2013-02-07 07:56 »

Felmeddelandet jag får är: Internetfel #5-1.

Använder den port 80 för utgående trafik?

En annan fråga: Går det att ansluta till ett nät med fasta IP-adresser? (utan dynamisk tilldelning)
« Senast ändrad: 2013-02-07 08:16 av vmofibo03 » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2013-02-07 08:57 »

Loggern använder flera portar och olika loggrar går på olika utgående portar. Enklast är om det finns en dmz-inställning i brandväggen, aktivera den för utgående trafik från loggerns ip. Annars öppna port 36000-38000 för loggerns ip. (Om någon annan läser detta så observera att det bara gäller i det fall routern/brandväggen är blockerad för utgående trafik, det är den normalt aldrig.)

Är det av någon anledning problem att konfigurera brandväggen kan det ibland vara ett alternativ att köra loggningen över separat 3g-förbindelse.

En annan fråga: Går det att ansluta till ett nät med fasta IP-adresser? (utan dynamisk tilldelning)

Nej.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
vmofibo04
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2013-02-18 14:05 »

Hej

Jag har bett IT-avdelningen att öppna port 36000-38000. Nu fungerar det fint.

Tack snabb och effektiv hjälp.

/Stefan
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!