E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 09:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: GPI flowmeter och p3iq  (läst 10721 gånger)
Fabbe
Medlem

Antal inlägg: 12


Visa profil
« skrivet: 2013-02-04 21:44 »

Om jag ska ansluta en p3iq till en GPI flødesmätare kopplar jag då
plint 3 mot J-2 Pulse signal output
plint 4 mot J-6 ground ?

Se sid 8 här: http://catalog.gpi.net/Asset/920709-05-revF-Industrial-09-Computer.pdf

//Fabbe
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2013-02-05 10:14 »

Jag är osäker på om den flödesmätaren kan användas, vad har den för pulstal, dvs hur många pulser per liter ger den?

I manualen för pulsmodulen står följande "Pulsmoduler i version från och med maj 2012 stöder två sorters flödes-/vattenmätare. Pulsantal 52-58 samt 85-88 pulser/liter går att använda tillsammans med flödesmätare med pulsutgång. Pulsantal 2 pulser/liter används för optisk avläsning av en specifik flödesmätare med roterande skiva. "
http://www.e-logger.se/wiki/index.php/Manual_expansioner
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Fabbe
Medlem

Antal inlägg: 12


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2013-02-05 15:08 »

Aha.. Det har jag inte tänkt på.Ska kolla, beror ju på vilken turbin man monterar.
Men annars är kopplingen rätt?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2013-02-06 07:27 »

Kan tyvärr inte svara på hur den bör kopplas in. Om J-2 "Pulse signal output" står "This supplies a high-level amplified open collector signal. Output will withstand a maximum open-circuit voltage of 60-volts DC and a maximum closed-circuit of 100 mA." - det låter som om J-2 kanske motsvarar S0-utgången på en elmätare, men S0-utgången på en elmätare kräver en spänning och jag ser ingen plint här för att ansluta någon spänning som har med J-2 att göra. (Om J-5 "power input" står "Supplied voltage may be 5-volts to 10-volts DC." vilket stämmer dåligt med "maximum open-circuit voltage of 60-volts DC".)

Du måste nog kolla med great plains industries/återförsäljaren.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Fabbe
Medlem

Antal inlägg: 12


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2013-02-06 13:09 »

Ok. Tack för svar!
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!