E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-19 07:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Varför kan jag inte samtidigt vara i Forum och E-Logger?  (läst 14700 gånger)
Tipo874
Medlem

Antal inlägg: 39


Visa profil
« skrivet: 2013-01-28 09:12 »

Vad är det som gör att man inte samtidigt kan navigera sig runt i E-Logger och Forum?

Om jag t ex skriver ett inlägg, och behöver kolla nåt i E-Logger i en annat flik, och sedan trycker "Förhandsgranska" så visas E-Loggers Översikt, inte en förhandsgranskning.

Nåt verkar inte helt genomtänkt.

Är det nån kaka som sätts när man byter mellan E-Logger och Forumet?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2013-01-28 09:58 »

Det har aldrig gått att vara i bägge samtidigt, vi håller bara reda på en enda session och har helt enkelt inte prioriterat detta.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Anders.E
Medlem

Antal inlägg: 110



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2013-01-29 15:39 »

Det är väl bara å öppna loggerforumet i ett nytt fönster så kan man hoppa mellan de båda
så gör jag iallafall funkar utmärkt Va? Va?
Loggat

Certifierad reglertekniker & Loggergalning
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2013-01-30 10:19 »

Håller med om att det är besvärligt att forumet och e-logger använder samma coockie, eller vad det nu beror på.
Jag prenumererar på alla nya inlägg i alla tavlor i hela forumet, och får e-post när det kommer ett nytt inlägg.
När jag klickar på länken som skall ta mig till inlägget så hamnar jag alltid i e-logger, webbtjänsten (om jag har webbtjänsten öppen i en annan flik, vilket jag i princip alltid har), men inlägget hinner bli markerat som läst i forumet, så jag måste söka mig fram till rätt inlägg.
Dessutom, ibland kommer man fram till inlägget, skriver ett svar, och när man postar kastas man ut till e-logger istället för att komma tillbaks till forumet.
Loggat

gjelsvik
Medlem

Antal inlägg: 34


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2013-01-30 20:46 »

Det har aldrig gått att vara i bägge samtidigt, vi håller bara reda på en enda session och har helt enkelt inte prioriterat detta.

Aha, dette er en feature, ikke en bug ? Leende (smiley)

Jeg har irritert meg lenge på dette selv. Det begynte faktisk allerede da jeg registrerte meg på forumet første gangen, da jeg skulle logge inn første gang så kom jeg rett til e-logger der den ba om e-loggers ID kode Leende (smiley) Jeg skjønte ingenting og trodde det var noe galt med forumet. Var i kontakt med Richard også, men fikk til slutt ordnet det ved å bruke 2 forskjellige browsere.

 Var nå i ferd med å skrive et inlegg om dette, men fant denne topicen. Jeg trodde det var en bug i eran index.php eller en rewrite regel som ikke fungerte. Men det er altså bevistt gjort slik at man benytter samme session, og som ikke fungerer på tvärr av forum och e-logger?

Når jeg t.ex googler info om elogger, så finner jeg en del träff här på forumet, men tryckar jeg på linkene så havner jeg i e-logger. Hvordan kan man hindre dette? Må man manuellt slette cookies for hver gang, eller manuellt logge ut?

Jeg har muligens en workaround, men den innebærer chrome og en plugin. Man binder den ene url`n til alltid å åpnes i incognito fönster, da deaktiveres cookies.

Jeg håper dette ordnes i en fremtidig update, det enkleste er kanskje å flytte forumet i en subfolder, evt subdomain (forum.e-logger.se?) da vil de fleste nettlesere separere cookies by default.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2013-01-30 20:58 »

Som sagt, detta är inte prioriterat. Tiden räcker inte till allt.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
gjelsvik
Medlem

Antal inlägg: 34


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2013-01-30 21:32 »

Forstår det Leende (smiley)

Burde kanskje informeres om dette i en sticky, eller i faq. Jeg tror de fleste forventer at dette er funksjonalitet som skal virke.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2013-01-31 09:00 »

Tråd klistrad enligt önskemål.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Magnus Q
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2014-01-16 09:27 »

Varför inte köra två browsers t ex IE och Chrome? Då kan du titta på forumet i en och loggern i den andra.

Magnus
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!