E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 09:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: P3IQ Pellets  (läst 10193 gånger)
Patrik
Medlem

Antal inlägg: 12


Visa profil Hemsida
« skrivet: 2013-01-21 16:12 »

Jag har en diod(230V 50hz) som lyser när min pelletsskruv går. Kan jag använda en P3IQ för att läsa av dessa 50 pulser per sekund och på det sättet få ut min förbrukning?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2013-01-22 15:54 »

Nej, det går tyvär inte logga pelletsskruvar med pulsmodulen P3IQ. Enda sättet att logga pelletsförbrukning är att använda någon av de interna pulsingångarna på Logger 2020 så som beskrivs i tråden Logga pelletsskruv.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Patrik
Medlem

Antal inlägg: 12


Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2013-01-30 11:22 »

Jag använder idag mina två puls ingångar till två elmätare, kan jag mäta elmätaren till pannan med en P3IQ då istället för med pulsingången? Kan man isåfall flytta den data som nu är insamlad så inte elförbrukningen som varit innan helt plötsligt rapporteras som pelletsförbrukning?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2013-01-30 12:03 »

Ja det går fint att koppla om elmätaren till pannan till en P3IQ pulsmodul istället så att du får en av loggerns pulsingångar fria.

När du kopplat in din nya pulsmodul till systemet går du till inställningar>kanaler, klickar "ändra" för raden för pannelmätaren, sen väljer du pulsmodulen i fältet "givare" och klickar "ändra". På så vis kommer data från den nya pulsmodulen in i kanalen där du redan har data från pannelmätaren.

Sen skapar du en ny kanal för pelletsförbrukningen där du som givare anger pulsingången på loggern.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!