Visa inlägg
|
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 280
|
31
|
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft / Hjälp / SV: Min 2020 verkar paj?
|
skrivet: 2024-02-28 11:01
|
Vid åska är det inte så ovanligt att de pajar. Nu skrev du visserligen i första meddelandet att det inte varit åska. Men man märker kanske inte riktigt av alla åskväder som är på natten. Dessutom är det inte säkert att givaren lägger av direkt vid åskan, utan den kan få en skada och fungera ett tag tills den lägger av helt.
|
|
|
34
|
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft / Buggrapporter / SV: Fel värde i rapporter
|
skrivet: 2024-02-27 07:37
|
Hej,
Ajdå, jag tittade på dina data här tidigare, men tydligen för lite och råkade välja tidpunkter när det stämde bra.
Har gått igenom mer utförligt nu och håller med om att det vanligtvis blir ett betydligt högre värde av dagsgrafsmedelvärde*24 än för staplarna i rapporten eller i ett stapeldiagram. Beräkningen i rapporten sker med lägre tidsupplösning pga kontinuerlig nedsampling, men har inte tidigare noterat så stor skillnad. Tyvärr inte tvärenkelt att göra om detta, men kanske måste till.
Frågan är om dina mätvärden är ovanligt stökiga/ogynnsama? Om man plottar dina temperaturer, flöde och effekter i en timsgraf, så sker ofta dippar i ineffekten under några minuter mitt i cykeln. Då sjunker framledningen 5 grader under returen samtidigt som cirkpumpen går. Vilket leder till en kraftig negativ dipp i beräknad uteffekt. Är ineffektdippen normal, vad sysslar värmepumpen med då?
Sitter tempgivarna optimalt placerade?
|
|
|
41
|
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft / Hjälp / SV: Problem med kanal
|
skrivet: 2024-02-16 13:35
|
Då löser det sig kanske bara du väljer rätt givare för respektive kanal. Kan du ha nollställt loggern där 230418? Den här typen av problem kan uppstå om loggern nollställs och startas om och givarna av någon anledning inte detekteras vid omstarten, när sedan loggern omnitieras så hittas inte givaren för kanalen och kopplingen bryts.
|
|
|
43
|
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft / Hjälp / SV: Problem med kanal
|
skrivet: 2024-02-15 10:39
|
Hej,
Det låter som om ni har problem med en givare som fallit bort från loggern? Visas givarfel i loggerdisplayen? Kabelglapp? När det är åtgärdat och loggern startas om så borde det fungera som vanligt. Ni borde inte behöva göra någon ändring i kanalinställningarna.
Fältet serienummer är till för att kunna lägga in serienumret på till exempel en elmätare eller vattenmätare. Serienumret visas i räkneverksfunktionen i listan med räkneverk och går även att använda som referens vid utläsning av mätardata via REST-anrop.
Har gjort en åtgärd på serienumret nu, var fel att den klagade när det inte fylldes i. Så nu borde det fungera bättre. Tack för att du sade till!
Koppla loss innebär att kanalen kopplas loss från den givare den är ansluten till, då samlas data inte längre in för kanalen, men tidigare data ligger kvar. Det går att återansluta kanalen till en givare genom att redigera kanalen och välja en givare i givarlistan.
|
|
|
|