Visa inlägg
|
Sidor: [1] 2 3
|
5
|
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft / Hjälp / Logger 2020 död men återuppstod efter 6 dagar.
|
skrivet: 2012-08-07 10:21
|
Den 30 juli började det åska så jag drog ut strömadaptern som jag gjort många gånger tidigare vid åska. Loggern har alltid hittintils startat igen när elen kopplades på liksom vid andra elavbrott. Men denna gång var den helt "död" inte den minsta blinkning alls. Man kunde mycket svagt se text ett par sekunder i displayen. Har försökt på alla möjliga vis få igång loggern i fem dagar. Men så plötsligt den 6:e dagen fick den liv igen och nu på morgonen började den logga igen. Undrens tid är tydligen inte förbi. Då jag trodde att den lagt av för alltid beställde jag en ny logger som kommer idag. Så nu måste jag fundera till vad man kan använda den extra loggern till. Pson
|
|
|
9
|
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft / Hjälp / SV: Ingen kontakt med E-logger
|
skrivet: 2010-10-31 12:29
|
Nu har grabben vaknat och blivit "tvingad" att öppna inställningsmenyn för den nya routern som han i natt lagt in annat lösen på. För att göra en lång historia kort; nu fungerar loggningen på E-logger igen. Nu får man hoppas att det dröjer länge till nästa strömavbrott orsakat av någon knäppskalle som den här som körde med en skylift i högsta läge på en kraftledning.
|
|
|
10
|
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft / Hjälp / SV: Ingen kontakt med E-logger
|
skrivet: 2010-10-30 21:00
|
Loggern måste vara uppkopplad för att vara uppgraderingsbar och för att mjukvaran ska synas, dvs. ha gått igenom hela startsekvensen för internet utan felmeddelanden, vilket den ju gör när den är i internetläget och du trycker resetknappen.
Så långt kommer jag inte i uppkopplingen så jag blir ansluten. Får jag ingen kontakt i morgon med den nya routern får jag kanske se om det finns andra alternativ att logga med nuvarande mätsensorer.
|
|
|
11
|
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft / Hjälp / SV: Ingen kontakt med E-logger
|
skrivet: 2010-10-30 19:21
|
Vi sonen och jag har kopplat in ett alldeles ny router, men tyvärr har jag fått mycket sträng tillsägelse från sonen att inte ändra några inställningar så länge han är uppkopplad som han sade: "Annars får jag lägga flera timmar att ställa in alla mina onlinespelinställningar igen". Han lär väl inte lägga sig före kl. 04.00 så jag får vänta till i morgon förmiddag.
|
|
|
13
|
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft / Hjälp / SV: Ingen kontakt med E-logger
|
skrivet: 2010-10-30 09:20
|
Visst kör du samma loggermjukvara nu som du gjort i flera månader, eller har du ganska nyss gått över från 100623 till 100707 så att det kunde tänkas vara något problem i den senare?
Kommer i vilket fall lägga upp version 101019 i eftermiddag om du vill prova med den. Och om den inte den gör nån skillnad får vi gå vidare med en speciell testprogramvara som har mer diagnosfunktioner för uppkopplingen och vad som egentligen händer i loggern.
Rätta mig om jag har fel, men då jag i nuläget inte har någon fungerande uppkoppling mot e-logger kan jag inte hämta uppdateringen.
|
|
|
15
|
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft / Hjälp / SV: Ingen kontakt med E-logger
|
skrivet: 2010-10-26 17:45
|
Du skriver inget om att du ominitierat loggern från webbtjänsten sen du raderat inställningarna i loggern, har du följt de steg som visas under rubriken "Att göra" på den översiktssida du kommer till direkt då du loggar in i webbtjänsten?
Naturligtvis har jag följt "Att göra" men tyvärr händer inget. Skall ta nya tag kommande helg. Kanske finns det anledning att uppgradera routern från G till N.
|
|
|
|