Loggerforum - supportforum

E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft => Hjälp => Ämnet startat av: JensM skrivet 2021-02-18 20:25



Titel: Felmeddelande DPSS 141 Logger 1010
Skrivet av: JensM skrivet 2021-02-18 20:25
Hej,

Har fått Felmeddelande DPSS 141 ett antal ggr nu, har återställt den flera ggr men efter en stund dyker detta upp.
Gäller logger 1010


Titel: SV: Felmeddelande DPSS 141 Logger 1010
Skrivet av: Andreas skrivet 2021-02-19 08:19
Hej!

Felkoden är utskriftsrelaterad, dvs den har med utskrift på display att göra. Finns någon extern display ansluten till loggern? Har du något larm aktivt som möjligtvis kan orsaka problemet? (Detta fel är inget som hänger loggern utan den fungerar ändå, det går trycka bort felmeddelandet med valknappen.)


Titel: SV: Felmeddelande DPSS 141 Logger 1010
Skrivet av: JensM skrivet 2021-02-19 14:51
Skumt, nä det finns ingen extra display ansluten utan det var när jag satte i nätverkskabeln, blev samma meddelande 4-5 ggr när jag resettat den och konfigurerde på nytt. sista gången när jag resettat och konfigurerat om det och den inte ställde sig i det läget har jag inte rört den nåt mer...
Nä gick inte att få bort meddelandet utan bra ta bort strömkabeln, provade man med enter dök nästa meddelande upp.
Den startade igång och börjar visa värden sen därefter dök detta upp. Men nu som sagt när jag inte pillat på några knappar har det funkat sen igår. ;)
Hälsningar Jens