Loggerforum - supportforum

E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft => Hjälp => Ämnet startat av: Kjell skrivet 2018-08-14 12:09



Titel: Internetknas
Skrivet av: Kjell skrivet 2018-08-14 12:09
Är det något som hänt på servern? Felmeddelande från browswern "server kan inte nås"
Har ingen data att se på e-logger ( både 3030 & 2020) 3030 slutade rapportera data 05:30 och 2020 vid 06:30.
Finns data att se i displayerna och inga felmeddelanden vid omstart.


Titel: SV: Internetknas
Skrivet av: Stefan-STA skrivet 2018-08-14 12:21
Har skrivit på en annan NY tråd också men hittar ej den nu
Har samma problem som du

Ytterligare förklaring
2020   Auto-uppdaterar ej mätvärdena
Sedan kl 06.29  14/8 2018 å
Den lilla displayen på 2020 tycks vara ok
vad göra
var finnes proffsen så värden autouppdater igen


Titel: SV: Internetknas
Skrivet av: Andreas skrivet 2018-08-14 12:42
Det verkar som de har haft driftproblem på serverhotellet, men om ni bara väntar nån timme så borde alla data dyka upp. Beklagar trasslet.


Titel: SV: Internetknas
Skrivet av: Kjell skrivet 2018-08-14 13:52
Nu funkar det :)


Titel: SV: Internetknas
Skrivet av: Andreas skrivet 2018-08-14 14:31
Tack för att du bekräftade att det fungerar!


Titel: SV: Internetknas
Skrivet av: Initium skrivet 2020-01-04 22:00
er serveren nede ?

Jeg mistet brått loggerdata  ca 1100 idag, lørdag 4 januar 2020.  Ser ut som om loggeren har nettforbindelse, så det må ligge noe sted utenfor huset her, tror jeg


Titel: SV: Internetknas
Skrivet av: Andreas skrivet 2020-01-07 08:37
Allt fungerar som det skall på serversidan. Prova tryck resetknappen på loggern och se om du kanske får något felmeddelande när loggern kopplar upp sig igen, det kan ge en ledtråd om felet. Om loggern inte har kontakt så skall den buffra data, och när den får kontakt bör data laddas upp igen på någon timme.