E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-03 19:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Koppla en LCD skärm till 1 wire nätet?  (läst 6928 gånger)
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« skrivet: 2011-03-29 20:57 »

Har kanske en aningen udda fråga men ställer den här. Kan man koppla en LCD skärm till 1 wire nätet var som helst eller stör detta kommunikationen på Logger 2020? Va inne på en hemsida som säljer just lite såna här prylar, och började undra om man inte skulle kunna ha en sån i pannrummet som står och blinkar, eller kanske också en i huset som blinkar lite kul. Den drivs som sagt av 5 v som finns redan i nätet, men det viktigaste stör det Loggern? Varför jag frågar är att jag har just isolerat mina tankar rätt rejält och mätarna är borta, men va gör det nu när jag har loggern!
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011-03-30 06:29 »

Det där kan Andreas svara bättre på, men jag tror inte att det fungerar utan modifieringar, för att det skall fungera måste vi lägga in stöd för den i mjukvaran.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-03-30 18:26 »

Precis, rent generellt är det så att allt som skall kopplas in till Logger 2020 kräver mjukvaruanpassning. Om du vill får du gärna skicka mig PM med en länk till produkten så kan vi se om det är något som verkar intressant att stödja.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-03-30 20:11 »

Det blev en surfplatta i stället hoppar nog LCD skärmen, man får en bättre överblick med siffrorna på skärmen. Prismässig kanske det hade blivit lite billigare med LCD.n men den sitter där den sitter och det gör inte surfplattan - den är bärbar.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011-04-01 08:40 »

Mmm, känns som att en separat display är gårdagens teknik, och att surfplattorna kommer att bli än billigare vilket gör modifieringar av loggern vad gäller möjligheten att ansluta nämnda display idag, till något mer eller mindre onödigt.
Loggat

frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-04-03 13:15 »

Håller me kör med surfplattan nu, ta med sig den eller ställa den var man nu vill ha den. Funkar bra efter att ha testkört ett antal dagar, fördelen är att när den stänger av sig själv (stand by)så kickar den igång igen på samma ställe man slutade vilket innebär mycket snabb start. Bra!
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!