E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-15 03:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Thomson TG 787 från Telia  (läst 6392 gånger)
ulfsun
Medlem

Antal inlägg: 13


Visa profil
« skrivet: 2011-01-15 16:12 »

Ja, nu har jag kommit så långt att jag fått fram ID att knappa in på e-logger. Vad som återstår är att göra inställningarna i Routern. Jag har numera en Thomson TG 787 från Telia. Jag hittar inte något ställe där jag kan lägga in port och serverIP-adress. Borde väl vara i Vertygslådan-Spel- och programdelning. Någon som vet eller har ett tips på var jag skulle kunna gå in?

Jag har nu prövat vidare enl ovan och registrerat in Logger på porten som jag fick uppgift om i LoggerSoft. Sedan har jag knutit portnumret till ipnumret som jag också fick från LoggerSoft. Detta ipnummer är = den dator som jag har ansluten till Logger2020 via serieporten/USB.

Min första fråga blir då: har inte Logger2020 en egen ip-adress? Hur kommer det att fungera om jag inte har min dator igång?

Jag har också angivit det ID som LoggerSoft gav mig: YR2..... i e-logger vid Klient-ID

Ändå fungerar det inte i e-logger; jag får ingen kontakt: "Din klient har inte lyckats ansluta korrekt mot internettjänsten ännu". Enligt ShieldsUP! är det kontakt med angiven port, så så långt verkar det vara ok.

Vad har jag missat?
« Senast ändrad: 2011-01-15 17:46 av ulfsun » Loggat
guiness
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-01-15 19:26 »

Hej!
Jag hade också en Thomson 787 tills för en vecka sedan då den till slut gav upp. Jag fick det att fungera bra och jag tror att jag lade till e-logger i Verktygslådan, Spel- och programdelning. Börja med att  i 787 ge e-logger en fast IP-adress. Det gjorde jag och det funkade bra. Ta tex 192.168.1.10. Detta gör du vid inställningar av DHCP i 787.
Jag vill minnas att man kryssade för en ruta för att uppnå det...

Kolla i manualen till E-logger hur du skall knappa på den för att  få fram loggerns IP-adress(den vet du iofs sedan tidigare steg) och vilken port den använder. Mata sedan in dessa uppgifter i Thomson787  i Verktygslådan, Spel- och programdelning. (lägg till ny.. tror jag det står)

Som sagt hade jag aldrig några problem tidigare. Nu ersatte jag 787 med en Apple AirPort Extreme och det funkar inte alls. Jag har läst hjälpen här på forumet utan resultat. E-logger har signalerat alla tänkbara fel men än har jag inte gett upp!

Lycka till!
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!