E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-16 20:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rapporter, senaste 30 dagarna... [1 stapel för lite efter 00:00]  (läst 5940 gånger)
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« skrivet: 2013-12-29 13:58 »

Jag undrar lite om uppdateringen av de senaste trettio dagarnas elförbrukning är synkroniserad med 24h-diagrammet?

Jag har noterat att det efter midnatt endast visas 29 dagar i stapelform, och att det kanske bara är med till kl 22-stapeln i timdiagrammet.
Uppdateras textraderna efter exakt klockslag, eller följer de timstaplarna?

Jag tycker det känns som om dessa funktioner är rätt osynkade, Är det som det skall vara verkligen?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4062


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2013-12-30 10:32 »

Har inte sett det fenomen du nämner. Menar du alltså att detta är något som inträffar vissa klockslag för att sen försvinna?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2013-12-30 14:40 »

Ja, före kl 00:00 är där 30 staplar, för att bli bara 29 st så fort det blir ett nytt dygn. Timstaplarna laggar efter med en eller två timmar, så först när alla 24h är uppställda kommer de 30 staplarna tillbaka.

Jag hade en dump jag tog efter julafton, alltså den 25/12, kl 00:42.
Loggat
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2013-12-30 14:43 »

Här är alltså innevarande dygn (den 25:e) helt borta. Mest troligt pga timstaplarna inte ritats färdigt för föregående dygn. Skulle jag titta igen efter kl 01:00 så skulle nog allt se ut som det skall.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4062


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2014-01-02 13:44 »

Tack för informationen och för att du påpekade problemet. Jo saken var den att det äldsta dygnet i "senaste 30 dagarna" togs bort för tidigt, 00:00 istället för 01:00 då första kompletta timmen med data finns för innevarande dygn så att en ny stapel kan läggas till. Nu bör det vara åtgärdat. Annars får du börja gå till sängs tidigare. Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!