E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-15 22:11 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Redigering avmätdata har ingen verkan  (läst 4847 gånger)
jonasb
Medlem

Antal inlägg: 21


Visa profil
« skrivet: 2012-10-31 23:46 »

Hej Andreas.
Jag försöker redigera el-total pga att jag inte har haft min logger igång på ett tag. Vill därför redigera retroaktivt med de värden jag har från Vattenfall. Detta slår dock inte igenom i rapportbilden. Tex. redigerar jag Mars såsom följer:
Period: 12030100-12033123
Värde: 2.83 [KWh/h]

Grafen som därefter visas ser korrekt ut och jag accepterar ändringarna. När jag sedan tar upp en rapportbild har ändringarna inte slagit igenom i rapporten. Jag försöker åter att redigera data och ser då att det jag tidigare redigerade finns kvar. Måste man göra något speciellt för att ladda om rapporten eller är detta ett fel?

MVH/Jonas
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4061


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-11-01 09:52 »

Det låter märkligt om ändringen inte slår igenom, hur ser det ut om du gör en vanlig graf 120301 - 120331?

Vad gäller rapporten så är det som det står i manualen, det kan ta upp till en månad innan uppdateringen slår igenom i tolvmånadersdiagrammet eftersom det bara genereras om vid månadsskifte. Vilket väl i och för sig är väl länge att vänta. Leende (smiley) Skulle kanske kunna göras så omgenerering sker samtidigt som 24 timmar och 30 dagar istället, dvs inom en timme efter redigering.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!