E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-03 04:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 2020 ingen kontakt med E-logger efter kraftavbrott  (läst 34119 gånger)
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2011-03-23 11:36 »

Vad bra det fungerar för dig! Gjorde du något med din logger eller kom den igång av sig själv? Idag har det inte varit några serverproblem, sådana är trots allt väldigt sällsynta.

jag har gjort allt i helgen när logger la av så startade jag om raderade minnet. ändrade hit och dit med portar å ip i routern ett antal gånger.  bytte ut routern. kopplade bort alla givare. ingenting hjälpte. raderade minnet ett antal gånger.

testa de även i dag, men inget hjälpte.
och så helt plötsligt så fungerade det.

det bästa kanske hade varit att inte rört den alls.
men nu är jag nöjd igen. Glad
synd bara att jag missat en del logg under tiden Gråtande
Loggat
Sophiehill
Medlem

Antal inlägg: 38


Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2011-03-23 12:09 »

Mjukvaran i loggern är 100707.
Har aldrig testat att pinga routern från internetsidan.
Den har 3g modem, inte helt lätt luska ut vad för IP man har för stunden, nåt knep?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2011-03-23 15:18 »

testa de även i dag, men inget hjälpte.
och så helt plötsligt så fungerade det.

synd bara att jag missat en del logg under tiden Gråtande

Ja det är inte alls bra, när man loggar vill man ju logga. Jo ser i loggfilerna att den höll på och försökte ansluta hela dan igår utan att lyckas och sen nån timme nu på morgonen också. Önskar jag kunde säga vad det beror på.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2011-03-23 15:19 »

Har aldrig testat att pinga routern från internetsidan.
Den har 3g modem, inte helt lätt luska ut vad för IP man har för stunden, nåt knep?

Att ringa din opertör och fråga är nog inte att tänka på. Har du inte routern kopplad mot nån dynip-aktig tjänst är det svårt (vissa routrar brukar ha sån inställning).
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sophiehill
Medlem

Antal inlägg: 38


Visa profil
« Svara #19 skrivet: 2011-04-03 11:20 »

Nu har jag varit i stugan och kickat igång loggningen igen.

När jag kom dit så stod det i displayen:
"Internetfel... skriv in i webtjänsten...osv"
Nytt ID och ny port hade slumpats fram, dessutom nya två sista siffror i MAC-adressen, så tilldelningen av IP mot MAC address hade slutat fungera. 

Dvs minnet var nollställt i loggern.. utan att någon varit där.  Va?  Inte konstigt att det blivit tyst från min logger då.

Automatisk nollning av minnet.. är det en bugg eller feature? Om det är en feature, under vilka omständigheter triggas det?
Av tidpunkten att döma som det blev "tyst" från min logger så skedde nollställningen i samband med att strömmen kom tillbaka efter att ha varit strömlös en minut på grund av min timer.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #20 skrivet: 2011-04-03 18:11 »

Hade minnet varit nollställt hade loggern inte varit i internetläget. Men däremot har delar av dina inställningar helt klart blivit förstörda/överskrivna. Svårt säga så mycket om det då det skedde med en gammal loggermjukvara, sen din version har fel som kanske kan förklara det hela åtgärdats.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sophiehill
Medlem

Antal inlägg: 38


Visa profil
« Svara #21 skrivet: 2011-04-04 17:54 »

oki, skall uppgradera vid tillfälle.
Loggat
pethson
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2011-04-05 23:03 »

Jag var tvungen att bryta srömmen på min logger idag, och efter det får jag detta fel igen.
Fich för någon timme sedan larm om att den inte haft kontakt på tre timmar.
Frågan är om jag skall börja felsöka som jag gjorde senast, eller...?

///Peter!
Loggat

Peter Nordin
Har Direkt-el -76, frånluftsväxlare -86 och luft/luft pump -96...
pethson
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2011-04-06 23:40 »

Jag var tvungen att bryta srömmen på min logger idag, och efter det får jag detta fel igen.
Fich för någon timme sedan larm om att den inte haft kontakt på tre timmar.
Frågan är om jag skall börja felsöka som jag gjorde senast, eller...?

///Peter!

Hmm fick enkelt igång min Logger igen idag, den hade av oförklarlig anledning bytt ip trots att jag har en reserverad adress i min DHCP server.
Den hade inte tappat några värden. Leende (smiley)

///P
Loggat

Peter Nordin
Har Direkt-el -76, frånluftsväxlare -86 och luft/luft pump -96...
Vind
Medlem

Antal inlägg: 15


Visa profil
« Svara #24 skrivet: 2011-05-22 20:17 »

Hej
Efter att ha kopplat ur strömmen till mina två loggers för att ansluta lite fler moduler och givare får jag nu Err #6. på båda. Efter felsökning och omstarter mm så kommer jag nu inge längre. Hittade denna tråden på forumet som verkar beröra samma problem så jag lägger ner för i kväll och avvaktar lite kloka tankar. Loggrarna byter IP trots att de är låsta i routern. Provade till och med att radera minnet på den ena utan framgång.

// Vind
Loggat
Vind2
Gäst
« Svara #25 skrivet: 2011-05-23 08:29 »

Jaha nu har det hoppat igång. Funkade inte vid sjutiden men nu rullar det. Undrar vad det var för något?
//Vind
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #26 skrivet: 2011-05-24 08:34 »

Det var samma serverkomponent som jag skrev om i #9 som spökade igen. Tyvärr är detta inte alldeles enkelt att felsöka men det skall så klart lösas detta också.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Vind2
Gäst
« Svara #27 skrivet: 2011-05-24 12:27 »

Ok bra att veta då kan man skicka dig ett mail direkt och anmäla detta om det dyker upp igen.
//Vind
Loggat
93turbo
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« Svara #28 skrivet: 2011-05-27 17:46 »

Hej

Har samma problem här. Har idag haft kraftbortfall till Loggern och trots flera försök nu ikväll så kommer Loggern inte åt internet. Någon server som spökar igen?
Loggat
93turbo
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« Svara #29 skrivet: 2011-05-28 08:47 »

Hej

Har samma problem här. Har idag haft kraftbortfall till Loggern och trots flera försök nu ikväll så kommer Loggern inte åt internet. Någon server som spökar igen?

Kollade nyss. Allting igång igen. Verkar som om det gick igång vid 21 - tiden igår.
Loggat
Sidor: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!