E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-03 02:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Inkoppling HTIQ  (läst 6792 gånger)
Barden
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« skrivet: 2012-05-22 22:48 »

Försöker koppla in min HTIQ, polerna 4,5,6 på Logger 2020. E-logger hittar givarna med "Uppdatera givarlista" och jag får värde i den listan på fukt men inte på temp. Värdet följer inte med över när jag definierar kanalen.

Dioden blinkar rött på Logger 2020 och fönstret visar "Sens.err 11 T" och "Sens.err 12 F".

Något uppslag på vad som är fel?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-05-22 23:19 »

Sensor error brukar bero på att givarna har hittats en gång, men att de inte hittas nu.
Kan bero på glapp eller väldigt långa kabelvägar, men jag gissar på glappkontakt om du inte har flera moduler.
Loggat

Barden
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-05-23 22:42 »

När jag läste ditt svar förstod jag att min felkoppling (poler 1,2,3) hade registrerats trots att spänningen är för låg där. Nollställde Logger 2020 och kopplade in HTIQ på de riktiga polerna, sedan var det OK.

Enda överraskningen var att nollställningen tvingade fram ett abonnemangsval. Men får man så här snabba svar på sina forumfrågor så är det väl inte mer än rätt att det kostar en liten slant.

Tack!
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-05-24 07:11 »

Bra det ordnade sig och du är nöjd med supporten. Men jag måste fråga, hur menar du att nollställningen tvingade fram abonnemangsval? I så fall är något fel. Så vitt jag vet finns det en länk under kontoinställningar där det går att välja abonnemang, men det är inget måste. (Den dag det blir ett måste kommer det inte att ha någon koppling till nollställning av loggern utan istället kommer det vid inloggning att stå något i stil med "val måste ske inom x veckor".)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Barden
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-05-24 22:22 »

Efter nollställningen kunde jag uppdatera givarna men all övrig information i E-logger var borta. Menyerna innehöll inget annat än "Konto". Efter att ha letat runt en halvtimme efter väg framåt valde jag abonnemang och efter betalningen dök alla val och tidigare gjorda inställningar upp.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-05-25 10:56 »

Tack för informationen. Normalt döljs de flesta menyer efter nollställning fram till dess att alla definitioner till loggern skickats om, kan kanske vara något i den mekanismen som klickade. Om någon annan hamnar i samma läge får vi kanske tillfälle att reda ut vad det kan bero på
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!