E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 10:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Elmätare [ytterligare kanal gör att rapport försvinner]  (läst 6836 gånger)
Ternander
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« skrivet: 2015-12-26 09:49 »

Kör 3st P3IQ på elmätare
1st el total ,1st el värme, 1st elförbrukare
Har nu kopplat in en fjärde p3IQ som
Elförbrukare och då försvinner allt under rapporter
Rapporter kommer tillbaka när jag tar bort elförbrukare.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2015-12-29 10:12 »

Har du hunnit få in mätdata från den pulsmodul som är inställd som elförbrukare? Jag tänker om problemet är något som uppstår när det saknas mätdata.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Ternander
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2015-12-29 13:59 »

Ja den loggar elmätaren sen några dagar tillbaka
Det verkar som när det blir 5 givare inklusive ute temp under rapporter som allt
försvinner. Det spelar ingen roll vilken av dessa jag väljer som femte givare
Tar jag bort ute temp kanalen så går det bra att köra 4st P3IQ mot
elmätare och lägger jag till ute temp igen så försvinner alla grafer.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2015-12-30 16:00 »

Har tittat på det och jag kan bekräfta problemet. Hinner tyvärr inte felsöka idag, men ska försöka hinna till veckan, återkommer i ärendet.

Eventuellt kan det vara så att det är något som löser sig av sig självt när vi passerar ett månadsskifte.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Ternander
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2016-01-14 17:37 »

Tack för hjälpen!!!
Såg att du lagt till Luftpump som elförbrukare och nu ser rapporter bra ut igen.
Bra jobbat!!!
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2016-01-14 17:46 »

Ingen orsak! Och tack för att du sa till!

Har dessvärre inte löst grundproblematiken utan har bara insett vad det bottnar i och fått igång din rapport. Problemet är inte nya månader utan nya veckor. Det löser sig självt om ny kanalen läggs till i rapporten och man väntar till ny vecka, dvs måndag 00:00. Det är antecknat för åtgärd så snart koden kan uppdateras.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!