E-logger
|
Manualer
|
Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-13 08:19
Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad
För alltid
Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Forum
Hjälp
Sök
Logga in
Registrera
Loggerforum - supportforum
>
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft
>
Hjälp
>
Nätverksinställningar
>
Loggermjukvara äldre än 111109
>
Jensen Airlink
Sidor: [
1
]
« föregående
nästa »
Skriv ut
Författare
Ämne: Jensen Airlink (läst 14786 gånger)
Antin
Medlem
Antal inlägg: 7
Jensen Airlink
«
skrivet:
2011-10-28 21:41 »
Återupplivar tråden i liknande ärende.
Får inte till uppkoppling mot internet via 3G-router Jensen Airlink
Setup:en I "Jensen Airlink" är väldigt lik beskriven Belkin.
Tack vare tråden har jag kommit en bit på väg, men får Error #6.
Läget är följande:
Jag har fått meddelande om IP och Port på Loggerdisplay.
Brandvägg på router är avstängd
Har hittat "Virtual Server" under NAT-inställningar och matat in port och IP. se bild hur det ser ut.
3G-routern uppkopplad mot Tele2
tacksam för hjälp
//Antin
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4056
SV: Jensen Airlink
«
Svara #1 skrivet:
2011-10-29 07:31 »
Flyttade din fråga från "Belkin N1" till egen tråd så att inte olika fabrikat blandas i samma. Vad har din Jensen Airlink för modellbeteckning?
Du har två rader som går till samma ip-adress/port, det kan kanske ge problem, ta bort den nedre.
Upplägget på inställningssidan är inte helt logiskt, vad är rutan "Enable virtual server" överst till för, det är inte så att man behöver kryssa i den för att aktivera funktionen "virtual server"?
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Antin
Medlem
Antal inlägg: 7
SV: Jensen Airlink
«
Svara #2 skrivet:
2011-11-01 11:30 »
Tack för svar!
Har fått det att fungera. Visst är det bra om man kryssar i rutan där det står enable...
Hade provat det mesta men blev "blind" tillslut.
Hittar tyvärr inget modellnr på routern.
Hälsningar
Antin
Loggat
MatteJan
Medlem
Antal inlägg: 5
SV: Jensen Airlink
«
Svara #3 skrivet:
2015-07-23 11:13 »
Hej,
Jag får samma fel som ovan när jag försöker koppla in min Logger 2020.
Jag har klickat i 'enable virtual server', lagt till Logger 2020 IP-adressen+port och startat om Routern.
Får dock fortfarande 'Internet Error #6'.
Vet inte om det har att göra med min Logger 2020, som är från 2011 och har inte använts på några år.
Behövs det uppdateringar ?...
Min router är en 'Jensen Link 5000AC'
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4056
SV: Jensen Airlink
«
Svara #4 skrivet:
2015-07-29 20:16 »
Loggrar med mjukvara äldre än 111109 måste dessvärre skickas på manuell uppdatering för att fungera med webbtjänsten och senare versioner av LoggerSoft. Det gick att uppdatera dem online en period, men till sist pensionerades det gamla protokollet. Mjukvara från 111109 och framåt kräver ingen konfigurering i routern.
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
MatteJan
Medlem
Antal inlägg: 5
SV: Jensen Airlink
«
Svara #5 skrivet:
2015-07-30 10:42 »
Hur får jag fram Versionsnumret ?
Jag har provat att göra Reset på Loggern men det blir bara 'Init 1/6' och efter det och en nedräkning.
Sedan får jag Internet Error.
Mvh,
Mats Jansson
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4056
SV: Jensen Airlink
«
Svara #6 skrivet:
2015-08-06 12:13 »
Versionsnumret visas som ett steg i startsekvensen, se punkten versionsinformation i avnittet "Startsekvens" i manualen för Logger 2020.
För att nollställa loggern, gör så som beskrivs i avsnittet "Nollställ logger – radera alla inställningar" i manualen för Logger 2020.
http://e-logger.se/wiki/index.php/Manual_Logger_2020
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [
1
]
Skriv ut
« föregående
nästa »
Gå till:
Välj destination:
-----------------------------
Om supportforumet
-----------------------------
=> Om supportforumet
-----------------------------
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft
-----------------------------
=> Nyheter
=> Hjälp
===> Visning av elpris och timprisstyrning
===> Temperatur
===> Elmätaravläsning
=====> Elproduktion
===> Energimätare
===> Flödes- / vattenmätare
===> Fastbränsle
===> Nätverksinställningar
=====> Loggermjukvara äldre än 111109
===> Uppdatering
===> SunLogger 2020
===> LoggerSoft
=> Buggrapporter
=> Önskemål
===> LoggerSoft
=> Övrigt
-----------------------------
Loggerkonsulter
-----------------------------
=> Loggerkonsulter
Laddar...