E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-05 02:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: E-logger - nya larm i larmloggen  (läst 5906 gånger)
Jarmo
Medlem

Antal inlägg: 35


Visa profil
« skrivet: 2010-09-09 15:34 »

Jag har inga larm inne men det står "det finns nya larm i larmloggen"
Jag tror jag fick detta problemet då jag tog bort ett sms larm utan att jag hade kvitterat det.



Välkommen Jarmo 
100909 15:30:02
Det finns nya larm i larmloggen. Senaste: 100907 20:52.
Du har 0 meddelanden, varav 0 är nya.
Tagit emot data senast 100909 15:29:05, nästa uppdatering om 6 s.

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-09-10 08:15 »

Larmloggen visas längst ner på sidan för larminställningar. Larmloggen är en lista där alla mottagna larm från logger 2020 visas i omvänd kronologisk ordning (senaste överst). Varje larm som lösts ut i Logger 2020 hamnar alltså i denna lista.

Informationsraden "Det finns nya larm i larmloggen" visas överst på översiktssidan när det finns olästa larmmeddelanden i loggen. Så fort man går in och läser larmloggen - antingen genom att klicka länken till larminställningar i vänstermarginalen, eller enklare, klicka på den röda texten "larmloggen" som är en länk - så skall "Det finns nya larm i larmloggen" försvinna.

Men för dig försvinner inte "Det finns nya larm i larmloggen" om du gör enligt ovan?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jarmo
Medlem

Antal inlägg: 35


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2010-09-10 11:37 »

Nu funkar det igen ! Jag skapade ett nytt sms larm och kvittera det i larmloggen under rubriken "SMS Spärr" :-)
Texten låg kvar för jag tog bort ett larm utan att kvittera sms spärren.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!