Kan inte se att du nämnt att du fått fel 6 förut, men nu visar displayen på din Logger 2020 alltså "Internetfel #6 kontr. router". Då ligger problemet med största sannolikhet just i din router, möjligtvis i din internetförbindelse. Det går helt enkelt inte att komma åt Logger 2020 utifrån på dess nuvarande ip-adress och port.
Först routern. Vad exakt har du för router? Har du alltså både (1) DMZ, (2) virtual server och (3) portforwarding på samtidigt? Det kanske inte är alldeles lyckat med överlappande inställningar, jag skulle rekommendera att du tar bort allt utom port forwarding och startar om routern.
Sen var det internetförbindelsen. Vad har du för typ av bredband och för operatör? Vad får du för värden om du kör
http://www.bredbandskollen.se/ ? Kan din operatör ha egen brandvägg där vissa inkommande portar spärrade, kolla det med dem. Prova ändra portnummer i Logger 2020, antingen i inställningsmenyn eller genom att radera minnet. (Glöm inte uppdatera portinställningarna i din router om du ändrar port i loggern.)