E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-05 04:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Inkoppling expansionsmoduler + tempgivare mot beta-logger  (läst 5265 gånger)
Labold
Medlem

Antal inlägg: 8


Visa profil
« skrivet: 2010-09-06 21:03 »

Hej, har haft mina loggningsgrejer i några månader nu men ej fått upp mer än själva loggern. Har inte heller kört värmepumpen, men nu börjar det kyla på så dags att få tummen ur. Ett av mina barn har lekt sönder elmätartransistorn, så jag har tänkt beställa en ny. Ser då att det dykt upp en ny expansionsmodul för elmätning och tänker då att det kanske är något för mig, särskilt eftersom jag då kommer kunna dra mindre sladd om det funkar som jag har fattat det. Innan jag beställer vill jag nu bara kolla så jag fattat rätt genom att påstå följande:

1: Jag kan koppla in alla 14 temperaturgivarna (tvåtrådskopplade) och 3 expansionsmodulerna (i mitt fall två elmätarmoduler och en fuktmodul) på ingång 4, 5 och 6 på loggern (via kopplingslist och 4-ledar-kabeln som kom med kitet).
2: Det spelar ingen roll att jag har beta-loggern, även fast det på klistermärket står att ingång 4 (12V) hör till sensorgrupp 1. Ingång 4, 5 och 6 kommer funka som en sensorgrupp.

Tacksam för bekräftande av dessa påståenden.

/L

Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010-09-06 21:18 »

Ja, du har uppfattat det rätt, men du måste uppgradera mjukvaran i loggern via e-logger.se för att modulerna skall fungera.
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!