E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-05 06:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nollställt minne efter online-uppdatering  (läst 5782 gånger)
Sophiehill
Medlem

Antal inlägg: 38


Visa profil
« skrivet: 2010-08-05 02:10 »

Hej!

Har uppgraderat online till version 100707, det gick fint.
Enligt instruktion har minnet därefter raderats i loggern, gick också fint.
Efter det fick jag gå in i inställningsmenyn och aktivera internet-läget på nytt.

Nu har Loggern slumpat fram nytt portnummer.
Noterar att den även fått nytt IP, förmodligen för att mac-addressen ändrats och min statiska låsning av IP till mac inte längre fungerar? Så långt allt väl, lätt att ändra.

Dock mer oroande; Loggern har även fått ett nytt ID.
Enligt vad jag tidigare läst riskerar man tappa all loggad data i web-tjänsten om man byter ID?

I instruktionen för uppgraderingen anges att de inställningar man nollat ur läses tillbaka nästa gång man kopplar upp sig mot e-logger. Men kan jag komma åt e-logger igen utan att knappa in nya ID:t och därmed förlora loggad data?? Hjälp... jag vill inte tappa nån data!

Klockan är mycket, jag kanske missat nåt trivialt? Lägger ner det här nu, hoppas på lugnande besked under morgondagen Leende (smiley)


Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-08-05 09:03 »

Nu har Loggern slumpat fram nytt portnummer.
Noterar att den även fått nytt IP, förmodligen för att mac-addressen ändrats och min statiska låsning av IP till mac inte längre fungerar?

Jo precis, tyvärr raderas den lägsta siffran i macadressen när minnet raderas vilket gör att en ny slumpas fram, villket i sin tur medför att man måste göra om mac-ip låsningen. Bra du tar upp det, ska skriva en notering om det i anvisningarna.

Dock mer oroande; Loggern har även fått ett nytt ID.
Enligt vad jag tidigare läst riskerar man tappa all loggad data i web-tjänsten om man byter ID?

Du kan vara lugn, data försvinner inte när ID ändras. Enda gången data försvinner är när kanaler raderas (raderar du till exempel kanalen för utomhustemperatur försvinner alla data för utomhustemperatur).
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sophiehill
Medlem

Antal inlägg: 38


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2010-08-05 10:05 »

Va bra, då meckar jag vidare. Tack för svar
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!