E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-04 22:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur ska "kommandoknappen" kännas??  (läst 5932 gånger)
henrikg
Medlem

Antal inlägg: 27

Knappast ett geni ;)


Visa profil Hemsida
« skrivet: 2010-07-02 21:27 »

Fick hem min logger idag men har bara lyckats få till 3 knapptryckningar.

första för att komma förbi start processessen sen har jag de andra 2 gångerna sett inställningen för rs232 eller vad det stod.

Min kommandoknapp känns stum, ska det vara så eller ska den kunna tryckas in 1 mm eller så?

 
Loggat

EcoEL1550 och EcoAir107, Logger2020 med 10 givare, http://www.e-logger.se/pub?fridlevstad&p=1
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010-07-05 06:44 »

Den skall kunna röras någon tiondels millimeter, och man kan känna ett litet "klick" när den påverkas.
På någon logger har det varit något hål som inte varit centrerat rätt, så att knappen ridit lite på kanten av hålet, och då kan det bli svårt att använda knappen.
Om detta är fallet så är det ju rätt lätt att borra upp hålet en aning, eller skicka upp den till mig så åtgärdar jag det hela.

Om lådan skulle påverkar knappen så att den är i aktivt läge hela tiden kan nog dessutom konstiga fel uppstå...

Jag programmerar och testar alla loggrar innan leverans, men med locket omonterat, och jag är glad över denna typ av feedback, som gör att jag kollar upp liknande saker bättre på kommande leveranser.
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!