E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 06:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Olika värden i grafer beroende på tidsintervall  (läst 5903 gånger)
Vind2
Gäst
« skrivet: 2011-06-28 13:53 »

Hej
Jag får olika värden i mina grafer beroende på om jag väljer 12tim, 24tim eller 3dagars visningsalternativ, Se bild.
Förbrukningen går från 2kWh till topp på 4kWh beroende på vala av tidsintervall.
Vad beror detta på och kan man göra något åt detta?
// Vind
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-06-29 16:31 »

Det som visas i diagrammen är inte toppförbrukning utan medelförbrukning i förhållande till vald tidsperiod. Det gör att topparna blir lägre ju mer man zoomar ut.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Vind2
Gäst
« Svara #2 skrivet: 2011-06-29 19:41 »

Ok. Det förklarar det hela. Skulle det gå att få en funktion som gör så att man kan välja på om man vill se medelvärden eller de faktiska topparna på förbrukningen?
//VIND
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-07-01 12:30 »

Jo visning av min/max finns med på listan över framtida funktioner.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!