E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 01:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: E-logger funkar ej efter strömavbrott  (läst 16868 gånger)
Bychen
Medlem

Antal inlägg: 38


Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2011-06-19 00:25 »

ok, jag missuppfattade, jag trodde routern hette new-host-2 (192.168.1.4, enl. bild 1) men var det loggern så ser ju allt ok ut...
Loggat
Pelle_edlund
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2011-07-25 11:05 »

Jag vet inte om du har löst problemet men jag har en D105 router för mobilt bredband genom Bredbandsbolaget och jag fick fel #6. Efter en veckas felsökande och ringande till diverse support så visade det sig att Bredbandsbolaget i sina mobila nät låter användaren ansluta via deras egen brandvägg. Så det spelar ingen roll vilka portar man öppnar i routern. Nu ansluter jag utan deras brandvägg och då fungerar allt som det ska.
Loggat
pretori
Medlem

Antal inlägg: 18


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2011-09-14 18:48 »

Hur ansluter du utan att gå via deras bradvägg? Annan APN?
Loggat
Pelle_edlund
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2011-09-15 09:30 »

Nä dom kunde ändra min uppkoppling så att den ansluter utanför deras brandvägg. Jag vet inte exakt hur det är konfigurerat på deras sida men informationen jag fick var att normalt sett sker anslutning genom deras brandvägg vilket resulterar i att det inte spelar någon roll vilken port jag öppnar. Men istället så ansluter jag nu utan deras brandvägg. Så nu sköter jag konfigureringen själv genom routern, precis som det borde vara "by default"
Loggat
Larsadolfmoeller
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #19 skrivet: 2011-09-17 09:11 »

Hej
Jeg har samme problem, at loggeren ikke fungerer efter strømnedbrud. Efter at have prøvet alt, har jeg fundet ud af at den ip-adresse som står på loggeren skifter efter strømnedbrud. Denne skal jeg så ind og ændre i Routeren, hvor jeg kører med en virtuel server, der modtager data fra loggeren. Jeg skal derefter genstarte routeren og så kører det Jeg bor meget på landet og har ingen brandvæg.
Ved ikke om det bringer mening, men det fungerer for mig (uden at jeg helt forstår hvad der sker)
Håber det bringer mening..
MVH
Lars
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #20 skrivet: 2011-09-17 10:35 »

Var har du för router Lars?

Det är routern som delar ut ip-adress till loggern. Om loggern byter ip-adress vid strömavbrott så beror det på att routern inte är inställd för att alltid ge loggern samma ip-adress. Leta i din router efter "Add DHCP reservation" och lägg till loggern.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Larsadolfmoeller
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #21 skrivet: 2011-09-19 20:31 »

Hej Andreas
Tak for svaret. Min router er en Link DI-524, og jeg har fundet DHCP serveren. Der er mulighed for at navngive starting ip-adresse og ending ip-adresse. Skal de benævnes med samme værdi?
Venlig Hilsen
Lars Møller
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #22 skrivet: 2011-09-20 07:54 »

Här är manualen till D-Link AirPlus G DI-524
http://ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-524/Documentation/DI-524_manual.pdf

På s. 18 hittar jag en bild över inställningen Static DHCP, se området inringat med rött nedan.
Ser inget i manualen över hur det skall användas, men jag antar du skall klicka nedåtpilen i fältet "DHCP Client", välja loggern och sen klicka "Clone" och "Apply".
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Larsadolfmoeller
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #23 skrivet: 2011-09-22 19:59 »

Hej Andreas

Det kalder jeg s.. flot service. Jeg vil kikke på det i weekenden.
Med venlig hilsen
Lars
Loggat
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!