E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 09:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: cpgz fil svår att öppna  (läst 7160 gånger)
Tommy Lindholm
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« skrivet: 2011-04-11 06:28 »

Hej !
Efter unzip av E-logger_datum.zip, som skickas via epost till mig, fås endast en E-logger_cpgz fil som inte kan öppnas. Hur öppnas denna fil i PC och Mac ?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-04-11 08:52 »

Ajdå, det problemet har jag inte stött på förut. Vad försöker du öppna zipfilerna med för program/programversion?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Hummelstrand
Medlem

Antal inlägg: 37


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-04-11 09:08 »

Har du prövat att lägga till filändelsen .zip ?
Loggat
Tommy Lindholm
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-04-11 13:37 »

När jag får zip-filen epostad från Logger2020 till mig så blir det en cpgz-fil efter att man packat upp den och som bara dubbleras när man dubbelklickar på den. Vad gör jag för fel ?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-04-11 13:41 »

Har du installerat något uppackningsprogram (vilket) eller använder du inbyggt zipstöd i något operativsystem (vilket)?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tommy Lindholm
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-04-21 16:35 »

Har mac-dator. Kanske därför man inte kan öppna filen ?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2011-04-26 07:45 »

Macar verkar ha problem med vissa arkiv. Prova med något externt uppackningsprogram som exempelvis 7-zip-baserade Keka för OS X http://www.kekaosx.com/en/
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!