E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 01:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Systembild...  (läst 6673 gånger)
JimGus
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« skrivet: 2011-03-31 23:15 »

Hej loggare,

Först vill jag tacka för en mycket trevlig produkt som Logger 2020 & E-Logger är.
Riktigt smidigt att sätta upp systemet. Trodde det skulle vara betydligt svårare än det var då jag läste manualen.

Bara en sådan sak som öppna upp portar osv  oroade mig endel då jag har BBB som ISP & det verkar vara riktigt lurigt att ta sig in i deras medföljande router.
Tänkte att jag chansar genom att endast ansluta kabel mellan Loggern & routern samt göra ID-inställningen i E-logger och blev glatt överraskad när allt hoppade igång  Leende (smiley)


Nu har jag tyvärr kört fast & skulle behöva lite hjälp med min systembild jag skapat.
Jag har ändrat storleken till 800x600 & komprimerat den med inställning 9 i  IrFan View, men får den ändå inte mindre än 90kB.


Efter att spenderat ett antal timmar med Google sketchup hoppas jag någon kan tipsa hur jag går vidare.


JimGus
« Senast ändrad: 2011-03-31 23:17 av JimGus » Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011-04-01 05:59 »

Om du bifogar bilden här, eller e-postar den till mig rickard@webiq.se kan jag prova komprimera den åt dig.

/Rickard
Loggat

Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011-04-01 13:25 »

Det gäller för övrigt även om det finns fler som har liknande problem, skicka dem till mig skall jag hjälpa er komprimera.
Har man Photoshop på sin dator så klickar man på "Arkiv"/"spara för webben", välj jpeg eller png format (jpeg blir som regel mindre) och spara om bilden.
Loggat

JimGus
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-04-01 20:32 »

Tack för hjälpen Rickard  Leende (smiley)   !



Loggat
Elmer
Medlem

Antal inlägg: 119


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-04-02 01:35 »

Har inte haft några problem med storleken Glad
Använder MS Powerpoint för att skapa systembilden.
Gör sedan en Print Screen och kopierar in grafiken i Paint.
I Paint beskär jag bilden. Spar sedan resultatet som en png-fil. Funkar utan problem.
Kan maila min systembild om du vill.
e-logger.se/pub?elmerbryd&p=1
Loggat

NIBE Fighter 1230 6kW. 142 m aktiv energibrunn. Logger2020 med 13 tempgivare, Elmätare på VP
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!