E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 10:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: dagsgräns??  (läst 10209 gånger)
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« skrivet: 2010-12-21 15:53 »

varför är det en gräns??
dagsgräns överskriden,välkommen tillbaka i morgon.

grymt irriterande.

/Pontus
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-12-21 17:10 »

Tyvärr måste det finnas gränser, dels kostar trafik och serverbelastning pengar, dels skulle folk bli ännu mer irriterande om tjänsten började gå segt.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010-12-21 18:02 »

visst det förstår jag.. men vad ligger den gränsen? redan kl10 i dag var gränsen nådd. jag var in i morrse och kl 10.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2010-12-21 18:31 »

Gränsen är 1000 visningar per dag för varje extern graf eller undersida på den publika sidan i webbtjänsten, dvs 1000 är inte totala antalet utan per varje graf/sida. Det räcker ganska långt både för eget bruk och för en rätt stor bekanskapskrets.

Har du kanske direktlänkat till dina grafer på nån annan högtrafikerad sida? Vill du visa nån speciell graf för många är det bästa att ta en skärmdump och ladda upp bildfilen till den sida där du vill visa den, då slipper du lasta ditt konto här med trafiken.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010-12-21 19:34 »

alla mina grafer har tydligen nått gränsen. märkligt.

ok jag ska titta lite på hemsidan. om det kan vara så att den ligger å laddar om sida, lite ofta... tack
« Senast ändrad: 2010-12-21 19:40 av kullabacken » Loggat
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2010-12-22 10:17 »

fick aldrig tillbaka alla mina grafer i natt på e-logger.se.  utan står bara att gränsen är nådd.
men på hemsidan jag skickar till där fungerar det. Va?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2010-12-23 11:10 »

Är inte säker på att jag förstår dig rätt när du skriver om att skicka till hemsida, men jag gissar att du menar att du länkar till publika grafer på din hemsida. I så fall kan det vara något cache-problem med din webbläsare så att den inte uppdaterar grafbilderna utan istället visar bilder som ligger i ditt lokala cachebibliotek på din hårddisk.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2010-12-23 12:58 »

den externa hemsidan jag har där fungerar uppdateringen utav grafer och bilder.
men i e-logger.se (min publika sida) där är gränsen nådd hela tiden på vissa grafer.
har varit så i mellan åt men har rättats till kl 00:00. men inte nu lägre . bara vissa grafer blir OK.
andra har gränsen  redan då.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2010-12-23 13:30 »

Problemet är att det inte finns någon logik i att det skulle vara skillnad på externt länkade publika grafer/bilder från E-logger och samma bilder på den publika hemsidan hos E-logger, det är precis samma länkar till bilderna som används i bägge, och det görs heller ingen skillnad i den interna behandlingen av dem beroende på varifrån de kommer.

Och går jag in på din publika sida så ser jag alla grafer/bilder utan problem.

Så jag tror det kanske kan vara något problem med cachningen i din webbläsare. Du har provat köra reload på sidan (CTRL+R)? Vad har du för cacheinställningar? Har du nyligen bytt webbläsare? Har du provat med nån annan webbläsare? Eller är det möjligen så att du surfar via nån proxy som i sin tur har en cache?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2010-12-23 13:47 »

jag gick in och tömde chace... sen fungerade det... TACK!
Loggat
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2011-10-23 19:11 »

Kommer denna vara annorlunda beroende på vilket konto man har sen, med nya upplägget?
Loggat
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2011-10-23 19:57 »

Jag fick oxå detta på min externa hemsida.

Jag har länkat på min sida till e-logger, den ligger på passagen, men jag lovar det är inte många på min sida.

Varje refresh räknas gissar jag?

Jag har ju testat en del så kanske därför den e blockad nu.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2011-10-24 09:39 »

Ja, varje uppdatering av webbläsaren räknas. Sen finns numera även en spärr mot "icke-mänskligt"-beteende, detta för att förhindra att servern skall lastas ner av tät automatiserad avläsning av bildfilerna. Kanske är det den du slagit i? Den kan slå till om man är alldeles ovanligt ivrig. Bägge spärrar nollställs hur som helst varje nytt dygn.

Det är inte planerat några skillnader i dagsgränser beroende på kontotyp, men vi får väl se vilka önskemål som uppstår. Som sagt ovan, 1000 visningar per dygn räcker väldigt långt för normal privat användning.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!