E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-04 19:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Uppkopplings information  (läst 5159 gånger)
Cenitek
Medlem

Antal inlägg: 28


Visa profil
« skrivet: 2011-03-23 19:44 »

Hej Grabbar, ja nu är jag i denna profil och skriver.

Via detta konto loggar vi via Net1´s egen mobilrouter. Det jag skulle vilja se är det faktiska ip nummer logger är ansluten mot. För då kan man ping å se om den är vid livet.

För just nu är det dött i andra änden. cOch jag hade just denna vilja att pinga mottagaren.

mvh
Rickard Österlind
rickard@cenitek.se
www.cenitek.se
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-03-24 07:50 »

Jo det kan kanske vara bra ibland, problemet är bara att om du kör 3G så ändras numret ganska ofta och då är det inte mycket till hjälp om det blir fel eftersom webbtjänsten bara vet vilket nummer som faktiskt fungerande senast. Men har i alla fall lagt till ett fält "Senaste IP" på kontoinställningssidan.

Vad du kan göra om du har en router som stöder det är att aktivera dynamisk dns. Då kan du istället för att pinga ett ipnummer pinga en domänadress som alltid fungerar. Domänadressen översätts till rätt ip-adress av en server som din router meddelar varje gång adressen ändras.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Ingalill
Medlem

Antal inlägg: 21


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-03-24 18:26 »

Ok, snabbt agerat av dig. Jag tackar och bugar för dina händiga tips. Förlåt att jag skriver från flera forum inlogg.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!