E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-14 21:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Avläsning i E-logger fungerar ej  (läst 2239 gånger)
Magnus S
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« skrivet: 2022-10-18 18:53 »

Har nyss installerat min Logger2020 och Kapslad elmätarsensor ESIQ på min elmätare men får inte avläsningen i E-logger att fungera.
Sensorn sitter som P01 (+pin 10, - pin8) och verkar fungera då El test 1 piper regelbundet. Även indikering på Logger2020s display visar nu ca 850W.
Tittar jag i Givarfliken visas detta värde där men som 0,85.
I Kanaler kopplar jag Givare P01 till en som jag döper till Elmätare och väljer kanaltyp El total.
I Graf visas nu ingenting.
Vad gör jag för fel?

/Magnus
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4059


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2022-10-19 07:41 »

Hej,

Du gör nog inget fel. Logger 2020 har ibland ett sällsynt hyss för sig så att den inte riktigt vill komma igång med webbtjänsten från allra första början, startade om ditt konto så nu borde den komma igång. Beklagar trasslet.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Magnus S
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2022-10-19 17:40 »

Japp, nu fungerar det!
Loggat
AndersSam
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2022-10-30 14:35 »

Hej!
Jag har installerat lika utrustning som TS och har samma problem.
Får inga mätdata till e-logger.
Logger 2020 verkar fungera då jag får aktuellt effektuttag på displayen i logger 2020.
Följt manualerna logger 2020 och e-logger.
Vad gör jag för fel?
Mvh
Anders
Loggat
AndersSam
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2022-10-30 15:28 »

Hej!
Nu har graferna hoppat igång efter att jag gjort om proceduren enligt e-logger manualen ytterligare en gång.
Förmodligen skit bakom spakarna.
Ber om ursäkt för mitt okunnande.
Mvh
Anders
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4059


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2022-10-31 08:32 »

Hej! Du behöver verkligen inte be om ursäkt, här är alla frågor välkomna! Det är ju snarare regel än undantag att det känns ovant och tjorvigt när man använder ny utrustning för första gången. Fint det löste sig!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!