E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-09 04:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: E-logger - direktuppkopplad logger slutat skicka data efter strömavbrott  (läst 5008 gånger)
durado
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« skrivet: 2010-10-27 16:55 »

HW:  Logger 2020 version 100707
Web-läsare: IE ver 8
Uppkopplad via: 3G-router (kabel till router)

Fick i morse igång en Logger 2020 mot e-logger.se efter att den hade tappat anslutning för ca två veckor sedan. Därefter råkade anläggning ut för ett strömavbrott i ca 4 timmar. Efter det så har logger åter blivit "ansluten". Person på plats har bekräftat att Logger blinkar grönt.

Problemet är nu att den inte autouppdaterar data. Om man däremot går in under "Givare" (inställningar) och trycker på "Uppdatera givarlista" så uppdaterar den kanalernas temperatur-värden med aktuella (och korrekta) värden.

Har försökt ominitiera kanaler, men det hjälper inte.

Vad göra?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4055


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-10-28 10:51 »

Ja du har inte haft autouppdatering på bra länge, mätdata kom in på ditt E-loggerkonto senast 101008 16:52 (du ser det själv i fältet "kommentar" i listan med "Senaste mätvärden" på sidan "Översikt" du kommer in i direkt när du loggar in i tjänsten).

Börja med att starta om din 3G-router så att den är garanterat fräsch och nyinitierad. Vad är det för router, har du absolut senaste programvara i den?

Starta sen om loggern genom att dra ur och sätta i dc-kontakten, går Logger 2020 igenom hela startsekvensen för internet (displayen på Logger 2020 skall mer eller mindre snabbt visa "Init 1/6", "Init 2/6 fram, till "Init 6/6") utan felmeddelanden? Startsekvensen verifierar att förbindelsen är helt OK, även vid anrop initierade från loggern.

Går startsekvensen igenom utan fel och data fortfarande inte kommer igenom på några minuter (undvik att klicka "ominitiera kanaler") är sista möjligheten att nollställa inställningarna i Logger 2020. Du behöver sen gå in i inställningsmenyn i Logger 2020 och aktivera internetläget igen, skriva in nytt ID i webbtjänsten, lägga in rätt port och ip-adress i routern samt gå igenom initieringsguiden under "att göra" i webbtjänsten.

Dock kanske du vill vänta nån dag med ev. nollställning eftersom en programvaruppdatering till Logger 2020 kommer inom kort. Vad jag vet finns det nu tre användare inklusive dig som rapporterat problem just med att data inte skickas över som de skall, och det kan vara något som blir avhjälpt med nästa version då ip-stacken (programvara från tredjepartsleverantör som ligger till grund för all kommunikation) är utbytt.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!