E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-05 09:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Grafsidan flyttar vid grafuppdatering  (läst 8169 gånger)
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« skrivet: 2012-06-01 14:12 »

Jag har länge funderat på om jag skall skriva det här, för det känns en aning gnälligt och är egentligen inget stort problem:

När man uppdaterar en graf så flyttar sig hela sidan så att den uppdaterade grafens valknappar hamnar längst ned på skärmen. Jag skulle föredra om sidan vore kvar med den placering som jag givit den.

Som sagt, ett I-landsproblem, och det är ingen stor grej att flytta tillbaka sidplaceringen...
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-06-01 16:37 »

Vad använder du för webbläsare, version?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-06-02 08:50 »

Det blir så både i datorns Firefox och på min Androidtelefon.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-06-04 08:09 »

Bättre nu?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-06-04 13:21 »

Nej det är precis samma.

Jag har fn. fem kurvor för visning, de översta funkar hyffsat att uppdatera, men när jag uppdaterar ex kurva nr 1 (den som är längst ned på sidan) så hoppar sidvisningen iväg så att själva kurvan blir nedanför skärmen.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-06-04 16:59 »

Kan du kolla upp exakt vad du har för firefoxversion (alt+h/about)?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2012-06-04 17:29 »

12.0

Är det någon annan som sett den här tråden som kan säga att det ser ut så för dem också, eller att de inte upplever detta fenomen?


Edit: Det är visst 6st kurvor jag har visning på...
« Senast ändrad: 2012-06-04 17:31 av Jocke » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2012-06-05 08:46 »

Nån skillnad nu?

(En förklaring till att ingen sagt något tidigare kanske kan vara att de flesta lägger de publika graferna längst nere och därför sällan uppdaterar just de grafer som ligger på nederdelen av sidan.)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2012-06-05 11:47 »

Ja nu blev det väldigt vra, Tack för bra service även med relativt oviktiga saker Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2012-06-06 09:18 »

Bra det ordnade sig och tack för att du sa till, den här typen av problem kan vara ganska irriterande. Och som tur var var detta en enkel sak att korrigera, hade det däremot varit komplicerat hade det hamnat på väntelistan...
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!