E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 07:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: E-logger - kanal skickas inte över sedan givarbyte  (läst 7151 gånger)
Hansson
Medlem

Antal inlägg: 84


Visa profil
« skrivet: 2012-08-16 14:17 »

Jag har lite problem med min Dallas 1-wire PRO rumsgivare.
Eller så är det loggern som spökar?

Går jag in och tittar på givare så finns den med och uppdaterar jag så ser jag att den ändrar sig ibland.
Se bild
När jag sen kollar på senaste mätvärden finns den ej med.
Den finns inte heller med på min hemsida
Se bild

Någon som har några tips vad det kan vara för fel?
Det är givaren som är döpt till inne jag pratar om
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-08-18 14:42 »

Det verkar som du råkat ut för ett sällsynt programfel. Gjorde en omdefinition igår morse men hann aldrig skriva något här då. Har du fått data för innegivaren sen dess?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Hansson
Medlem

Antal inlägg: 84


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-08-18 20:08 »

Det är som förut. Jag kan se och få data när jag tittar på givare men om jag vill göra en graf så finns den inte med. Den är inte med på system bilden heller
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-08-19 09:55 »

Tittar du då på din systembild via din publika sida? Systembilden under "inställningar" uppdateras bara då definitionen ändras.

Vad står det för innekanalen om du klickar "översikt" och tittar under "senaste mätvärden"?

Har du provat göra en graf med enbart kanalen "Inne" med tidsomfång 3 dagar bakåt?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Hansson
Medlem

Antal inlägg: 84


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-08-19 11:30 »

Tittar du då på din systembild via din publika sida? Systembilden under "inställningar" uppdateras bara då definitionen ändras.

Den finns inte med om jag tittar under inställningar och inte på min publika bild
Det är bara ett frågetecken
http://e-logger.se/pub?hansson&p=1

Vad står det för innekanalen om du klickar "översikt" och tittar under "senaste mätvärden"?

Där finns den med
Inne   22.81   (11:24)   21.50   (06:10)   22.87   (11:19)   21.88
Har du provat göra en graf med enbart kanalen "Inne" med tidsomfång 3 dagar bakåt?

Ja men då får jag inte fram någon data i grafen alls
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-08-20 09:47 »

Om kanalen finns med under "senaste mätvärden" så skickas den över från loggern. Att den inte visas på andra ställen måste bero på andra problem.

Den finns inte med om jag tittar under inställningar och inte på min publika bild
Det är bara ett frågetecken
http://e-logger.se/pub?hansson&p=1

Jag ser på din systembild att där står "(Innetemp?)" men din kanal hette ju "Inne"? Prova ändra din definition från "c=Innetemp..." till "c=Inne...".

Ja men då får jag inte fram någon data i grafen alls

Och du har angett starttid noll?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Hansson
Medlem

Antal inlägg: 84


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2012-08-20 13:19 »

Jag tog bort kanalen och gjorde en ny och nu verkar det fungera  Glad

Tror det blev så här när jag gjorde en uppdatering av logern i januari nångång.
Tack för hjälpen
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2012-08-20 13:40 »

Bra det ordnade sig. (Men att ta bort kanaler bör man till varje pris undvika eftersom alla gamla mätvärden/all historik för den kanalen då försvinner. Jag är ganska säker på att problemet med att kanalen inte visades i systembilden var att det stod fel kanalnamn i systembildsdefinitionen.)

Ändrat rubrik på tråden från "Dallas 1-wire PRO rumsgivare" till "E-logger - kanal skickas inte över sedan givarbyte".
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!