E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 00:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fel #6 check router  (läst 6150 gånger)
Sylwester Filipek
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« skrivet: 2012-08-12 22:00 »

Har problem med att få sunLoggern att logga in mot webbtjänsten. Installerade den dec 2011, har fungerat klockrent hittills. Den började lysa rött för några dagar sedan. Loggern har 110128 mjukvara, ej uppdaterat vid installationen pga då avsaknad uppdatering för sunLogger samt senare pga icke fungerande uppdatering via 3G (enda Internet-uppkoppling som jag har hemma). Har provat att starta om loggern ett antal gånger, raderat minne 3 ggr men inget resultat. Självklart är loggers IP-adress statiskt tilldelad samt nödvändig TCP/UDP port öppen. Router ser loggern som en aktiv DHCP kund. Ändå ingen anslutning mot e-logger trots byte av loggern id där efter rensning av minne.

Några förslag till lösning på problemet?

Hälsningar
Sylwester
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-08-13 08:35 »

Det finns ett problem på serversidan som gäller loggrar med mjukvara före 111109. Har startat om den serverkomponent det gäller så nu borde det fungera. Såvida inte din router behöver startas om eller att det är fel hos din operatör förstås.

Dessvärre måste du snarast uppdatera din logger om du vill fortsätta logga. Du kör mot det gamla systemet som officiellt lades ner 2012-06-01. Kanske har du någon granne eller bekant du kan uppdatera hos? När du väl gjort denna lite besvärligare uppdatering kommer du sen att kunna uppdatera via 3G.

Alternativet är att skicka in loggern för manuell uppdatering, det kostar 136 kr inkl frakt.

WebIQ AB
Skidvägen 13
94493 Hemmingsmark

Skicka med en lapp med ditt ärende, och returadressen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sylwester Filipek
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-08-13 15:57 »

Hej igen och jag kämpar vidare:)...

Tack, nu lyser det grönt och verkar fungera. Jag passade på och uppdaterade mjukvara via internet och via min 3G uppkopling (3G modem är kopplad via 3G router) och detta verkar fungera,  i alla fall loggern visar nu mjukvara 120530.
Men jag kan inte välja privat gratis abonnemang eftersom det kommer meddelande att antalet larm måste minskas från 3 till 2. Det förstår jag men hur man gör detta?

MVH
Sylwester
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-08-13 17:29 »

Gå till Inställningar > Larm, klicka Ändra för det larm du vill ta bort och sen Radera.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sylwester Filipek
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-08-13 21:58 »

Hej Andreas,

Men det är just precis problemet, att under rubrik inställningar ha jag bara konto flik och inget annat...  eller har jag missat någonting totalt?
Hälsningar och tack för hjälp,
Sylwester
Loggat
Sylwester Filipek
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-08-13 22:01 »

Hej igen,

Det är något trolleri men nu har det kommmit flera flikar...  Glad
Tack igen,

H.
Sylwester
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2012-08-14 07:43 »

Aha du såg inte hela menyn, då förstår jag att det blev svårt ta bort larm. Menyn visas inte i sin helhet om inte loggern är uppkopplad mot webbtjänsten.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!