E-logger
|
Manualer
|
Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 00:18
Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad
För alltid
Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Forum
Hjälp
Sök
Logga in
Registrera
Loggerforum - supportforum
>
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft
>
Hjälp
>
Fel #6 check router
Sidor: [
1
]
« föregående
nästa »
Skriv ut
Författare
Ämne: Fel #6 check router (läst 6150 gånger)
Sylwester Filipek
Medlem
Antal inlägg: 4
Fel #6 check router
«
skrivet:
2012-08-12 22:00 »
Har problem med att få sunLoggern att logga in mot webbtjänsten. Installerade den dec 2011, har fungerat klockrent hittills. Den började lysa rött för några dagar sedan. Loggern har 110128 mjukvara, ej uppdaterat vid installationen pga då avsaknad uppdatering för sunLogger samt senare pga icke fungerande uppdatering via 3G (enda Internet-uppkoppling som jag har hemma). Har provat att starta om loggern ett antal gånger, raderat minne 3 ggr men inget resultat. Självklart är loggers IP-adress statiskt tilldelad samt nödvändig TCP/UDP port öppen. Router ser loggern som en aktiv DHCP kund. Ändå ingen anslutning mot e-logger trots byte av loggern id där efter rensning av minne.
Några förslag till lösning på problemet?
Hälsningar
Sylwester
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4053
SV: Fel #6 check router
«
Svara #1 skrivet:
2012-08-13 08:35 »
Det finns ett problem på serversidan som gäller loggrar med mjukvara före 111109. Har startat om den serverkomponent det gäller så nu borde det fungera. Såvida inte din router behöver startas om eller att det är fel hos din operatör förstås.
Dessvärre måste du snarast uppdatera din logger om du vill fortsätta logga. Du kör mot det gamla systemet som officiellt lades ner 2012-06-01. Kanske har du någon granne eller bekant du kan uppdatera hos? När du väl gjort denna lite besvärligare uppdatering kommer du sen att kunna uppdatera via 3G.
Alternativet är att skicka in loggern för manuell uppdatering, det kostar 136 kr inkl frakt.
WebIQ AB
Skidvägen 13
94493 Hemmingsmark
Skicka med en lapp med ditt ärende, och returadressen.
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sylwester Filipek
Medlem
Antal inlägg: 4
SV: Fel #6 check router
«
Svara #2 skrivet:
2012-08-13 15:57 »
Hej igen och jag kämpar vidare:)...
Tack, nu lyser det grönt och verkar fungera. Jag passade på och uppdaterade mjukvara via internet och via min 3G uppkopling (3G modem är kopplad via 3G router) och detta verkar fungera, i alla fall loggern visar nu mjukvara 120530.
Men jag kan inte välja privat gratis abonnemang eftersom det kommer meddelande att antalet larm måste minskas från 3 till 2. Det förstår jag men hur man gör detta?
MVH
Sylwester
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4053
SV: Fel #6 check router
«
Svara #3 skrivet:
2012-08-13 17:29 »
Gå till Inställningar > Larm, klicka Ändra för det larm du vill ta bort och sen Radera.
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sylwester Filipek
Medlem
Antal inlägg: 4
SV: Fel #6 check router
«
Svara #4 skrivet:
2012-08-13 21:58 »
Hej Andreas,
Men det är just precis problemet, att under rubrik inställningar ha jag bara konto flik och inget annat... eller har jag missat någonting totalt?
Hälsningar och tack för hjälp,
Sylwester
Loggat
Sylwester Filipek
Medlem
Antal inlägg: 4
SV: Fel #6 check router
«
Svara #5 skrivet:
2012-08-13 22:01 »
Hej igen,
Det är något trolleri men nu har det kommmit flera flikar...
Tack igen,
H.
Sylwester
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4053
SV: Fel #6 check router
«
Svara #6 skrivet:
2012-08-14 07:43 »
Aha du såg inte hela menyn, då förstår jag att det blev svårt ta bort larm. Menyn visas inte i sin helhet om inte loggern är uppkopplad mot webbtjänsten.
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [
1
]
Skriv ut
« föregående
nästa »
Gå till:
Välj destination:
-----------------------------
Om supportforumet
-----------------------------
=> Om supportforumet
-----------------------------
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft
-----------------------------
=> Nyheter
=> Hjälp
===> Visning av elpris och timprisstyrning
===> Temperatur
===> Elmätaravläsning
=====> Elproduktion
===> Energimätare
===> Flödes- / vattenmätare
===> Fastbränsle
===> Nätverksinställningar
=====> Loggermjukvara äldre än 111109
===> Uppdatering
===> SunLogger 2020
===> LoggerSoft
=> Buggrapporter
=> Önskemål
===> LoggerSoft
=> Övrigt
-----------------------------
Loggerkonsulter
-----------------------------
=> Loggerkonsulter
Laddar...