E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 00:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 2020 död men återuppstod efter 6 dagar.  (läst 5653 gånger)
Pson
Medlem

Antal inlägg: 41


Visa profil
« skrivet: 2012-08-07 10:21 »

Den 30 juli började det åska så jag drog ut strömadaptern som jag gjort många gånger tidigare vid åska. Loggern har alltid hittintils startat igen när elen kopplades på liksom vid andra elavbrott. Men denna gång var den helt "död" inte den minsta blinkning alls. Man kunde mycket svagt se text ett par sekunder i displayen. Har försökt på alla möjliga vis få igång loggern i fem dagar. Men så plötsligt den 6:e dagen fick den liv igen och nu på morgonen började den logga igen. Undrens tid är tydligen inte förbi. Glad

Då jag trodde att den lagt av för alltid beställde jag en ny logger som kommer idag. Så nu måste jag fundera till vad man kan använda den extra loggern till. Cheesy

Pson
« Senast ändrad: 2012-08-07 11:57 av Pson » Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-08-07 14:34 »

Konstigt nog råkade jag ut för samma sak när det åskade för en tid sedan, inte så att den la av i sex dagar, men däremot så var displayen mörk efter omstart, och det enda jag hörde var svaga pipljud från högtalaren.
Jag provade starta om flera gånger, mätte spänningen på plintarna (OK) och höll på att gå iväg för att hämta en ny Logger när den helt plötsligt, på sista startförsöket helt plötsligt kom igång och den har sedan dess fungerat helt normalt.

Detta är något som vi inte noterat i våra CE-tester, då vi skjuter högspänning på alla kablar, plintar o.s.v. - och jag tänkte att det kanske trots allt var nåt konstigt med matningen som gjort att det spökade sådär.

Någon mer som sett samma typ av fenomen i samband med åska?
Loggat

Pson
Medlem

Antal inlägg: 41


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-08-09 10:37 »

Nu har den nya loggern anlänt med posten. Vit och fin är den, lite mer diskret så den kommer att passa bra på väggen. Skall skaffa platt nätverkskabel så kan man ha alla ingående kablar på undersidan. Glad

Pson
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012-08-09 10:43 »

Kul att du gillar nya kapslingen.
Kanske kan du använda din avbitare en aning på nuvarande nätverkskabel och få det att funka?
Loggat

Pson
Medlem

Antal inlägg: 41


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-08-09 14:24 »

Kanske kan du använda din avbitare en aning på nuvarande nätverkskabel och få det att funka?

Fungerar säkert alldeles utmärkt att göra så, men platt nätverkskabel är mjukare och därmed lättare att vika inuti locket till loggern, och ofta har de mindre kontakter än sedvanlig nätverkskabel.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!