E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-05 22:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Problem att uppdatera givare  (läst 5769 gånger)
TobiasA
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« skrivet: 2012-07-13 00:26 »

Har strul med att uppdatera givare får oftast:

FEL: Kunde inte ansluta till klienten, kontrollera att den går och är inkopplad till internet (Timeout).

Detta trots att enheten skickar data kontinuerligt.

Sen kan jag inte lägga till en kanal för brine in/ut för jag har ingen innegivare installerad. Vet inte om det har med ovanstående eller om det är nån annan bugg eftersom det varnas för det?

Tack på förhand,

Tobias
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-07-13 09:56 »

Vad har du för slags internetuppkoppling, operatör?

Hur menar du kan inte lägga till en kanal för brine in/ut, vad händer när du försöker?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
TobiasA
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-07-14 13:07 »

Jag har Tele2 fast lina med fiber. Det är inget problem med internetuppkopplingen generellt. Fungerar bra till att kolla på film, tanka eller vad man vill göra. Samt att Loggern skickar ju ut data kontinuerligt till e-logger.se utan problem.

När jag försöker lägga till en kanal får jag felet med att tjänsten inte kan kontakta enheten. Dvs samma fel om jag väljer "uppdatera givare". 

Inga portar som behöver NATas?

Sen vet jag inte vilka "problem" jag kan få eftersom jag inte har någon innetempgivare installerad?

Citat
För att undvika problem bör "Innetemp" definieras innan du lägger till några andra kanaler. För att göra detta, klicka ångra och sen den röda texten för varje odefinierad kanal på föregående skärmbild.
Loggat
TobiasA
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-07-14 13:23 »

jag startade om hela systemet. Router, AP och Logger och nu kunde jag uppdatera givarna och lägga till kanaler för dom. Jag har haft det här problemet ett par gånger. Aldrig nått problem för Loggern att skicka data dock så det måste vara nått annat..
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-07-15 11:16 »

jag startade om hela systemet. Router, AP och Logger och nu kunde jag uppdatera givarna och lägga till kanaler för dom. Jag har haft det här problemet ett par gånger. Aldrig nått problem för Loggern att skicka data dock så det måste vara nått annat..

I så fall sitter problemet sannolikt i din nätverkutrustning.

Så din logger är alltså inte kopplad med kabel till routern utan går via trådlös accesspunkt?

Fabrikat och modellbeteckning på accesspunkten?

Fabrikat och modellbeteckning på routern?

Har du senaste mjukvara i bägge?

Har du mycket trafik i ditt interna nät?

Inga portar som behöver NATas?

Nej.

Sen vet jag inte vilka "problem" jag kan få eftersom jag inte har någon innetempgivare installerad?

Du kan inte få problem av att den inte finns, men om/när du installerar innetempgivare så bör den definieras som "innetemp".
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!