E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 08:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Anslutit logger2020 till E-logger, men....  (läst 6026 gånger)
pricken
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« skrivet: 2012-05-09 18:59 »

Jag har 13st givare anslutna till logger2020, och e-logger hittar alla dessa, men på översiktsbilden visas endast de 4 fördefinierade. Är det något jag inte förstår gällande hur man får alla att visas, eller har det blivigt nå tokigt?

Kan tillägga att jag har en av de allra första loggrar som distribuerats ut, och började med att uppdatera denna i 2 steg till senaste mjukvaran.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-05-10 07:01 »

Det där har hänt för några andra också efter uppgradering, Andreas brukar fixa det när han ser frågan.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-05-10 09:59 »

Det Rickard menar är det som beskrivs i tråden Uppdaterat, saknar visning i e-logger och som man själv kan åtgärda genom att nollställa loggern.

Men det är inte problemet här. Här är problemet att du inte definierat kanaler för mer än 4 givare. Man måste under inställningar/kanaler skapa en kanal för varje givare som skall skickas över till E-logger.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
pricken
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-05-10 10:20 »

Ok!

Men där står det "Maximalt antal möjliga kanaler är nu skapade. Radera en kanal ovan om du vill skapa en ny."

Har jag en begränsning i abbonemanget som leder till detta, har för mig att jag läst ngnstans att endast 5st kanaler är tillgängligt med gratisabbonemanget?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-05-10 10:39 »

Det stämmer, 5 är maximalt antal kanaler i gratisabonnemanget. Vad som ingår i de olika abonnemangen står i manualen för E-logger http://e-logger.se/wiki/index.php/Manual_E-logger i avsnittet abonnemang.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!