E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-12 17:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
Författare Ämne: Live-funktionen fungerar inte?  (läst 12982 gånger)
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« skrivet: 2012-11-01 21:37 »

Hur fungerar egentligen Live-funktionen i E-logger? För mig händer ingenting. Det syns bara prickar som inte rör sig på den horisontella linjen.
Jag har senaste mjukvaran och Privat Plus abonnemang.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-11-02 06:49 »

Tror det beror på vilken webbläsare du använder, nu när jag testat så fungerar det bra i Internet Explorer, men inte i Coogle Chrome och Firefox.
Vet inte om det har med webbläsarinställningar att göra eller om det är ett fel, det måste Andreas svara på.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-11-02 08:44 »

Vilka versioner av webbläsarna är det ni använder? När man diskuterar webbläsare är det viktigt att nämna versionsnumret eftersom nya versioner ofta innebär ändringar i hur webbläsarna fungerar.

Testade precis själv och det fungerar som det skall i både Firefox 15.0.1 och Chrome 22.0.1229.96.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-11-02 08:52 »

Tack för era snabba svar.

Jag använder Explorer 9. Jag har för mig att det har fungerat förut precis när funktionen kom. Nu händer ingenting på sidan förutom att sekunderna räknar ner tills nästa uppdatering ska ske. När den har kommit ner till noll så står det -1 s. Sen händer ingenting
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-11-02 08:56 »

Prova trycka resetknappen på loggern så den kopplar upp på nytt och prova sen livefunktionen igen. Prova gärna också live med en annan webbläsare.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2012-11-02 08:56 »

Chrome: Version 22.0.1229.94 m
Försök till uppdatering: "Behöver ej uppdateras"

Internet Explorer: 9.0.8112.16421

Firefox: 15.0.1
Efter uppdatering: 16.0.2

Funkar inte heller efter uppdatering.
Loggat

Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2012-11-02 09:03 »

Jag uppdaterade mjukvaran till Logger2020 igår innan jag skrev mitt inlägg och då startade den ju om. Jag kan ju testa ikväll att trycka på reset också så får vi se.
Loggat
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2012-11-03 14:47 »

Jag testade helt enkelt att logga ut från E-logger och sen logga in igen och nu fungerar live-funktionen igen  Leende (smiley)
Loggat
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2012-11-03 15:22 »

Kortvarig glädje. Nu fungerar det inte längre... Va?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2012-11-04 11:07 »

Det fungerade första gången du loggade in och loggade ut, men om du provar logga in och ut igen så fungerar det inte?

På vilket slags internetuppkoppling sitter loggern? Är loggern kopplad direkt till routern med kabel eller har du nån trådlös historia mellan logger och router?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2012-11-04 15:59 »

Det fungerar tydligen om jag loggar ut och loggar in igen och stannar kvar på E-loggersidan.
Om jag däremot stänger ner Explorer så fungerar det inte när jag kommer till sidan nästa gång (jag har valt att jag alltid ska vara automatiskt inloggad).

Jag använder mig av ADSL och har nätverkskabel mellan routern och loggern.

Det är ingen jätteviktig funktion för mig detta så jag orkar inte med strulet det innebär att nollställa loggern för att se om det eventuellt skulle lösa problemet.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2012-11-05 08:25 »

Det låter ju som att det är något webbläsarrelaterat, så nollställning av loggern är knappast något botemedel för detta.

Det fungerar tydligen om jag loggar ut och loggar in igen och stannar kvar på E-loggersidan.
Om jag däremot stänger ner Explorer så fungerar det inte när jag kommer till sidan nästa gång (jag har valt att jag alltid ska vara automatiskt inloggad).

Försökte själv precis göra samma. Startar IE 9. Logger in på E-logger med tid="för alltid". Startar live. Stängde webbläsaren. Öppnade webbläsaren igen. Stardade live. Det fungerar som det skall. Vilket tyvärr gör det svårt hjälpa till, för att kunna lösa problem så måste jag själv kunna återskapa dem.

Kanske är det någon inställning i din dator eller något tilläggsprogram som ger problem. Har du provat på mer än en dator?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2012-11-05 16:11 »

Har du provat ha flera fönster öppna mot webtjänsten Andreas?
Det har jag ofta, och eftersom 2 av mina 3 webbläsare uppträder likadant så kanske det har med detta att göra?

Nu har jag rätt nyligt starta om min chrome-webbläsare (igår), och det fungerade i Chrome där jag var inloggad redan.
I IE9 var jag utloggad, loggade in, och det fungerade.
I Firefox var jag inloggad, och där fungerade det inte, men efter ut/inloggning så fungerade det.
Ser nästan ut som att det skulle kunna ha att göra med cockieålder?
« Senast ändrad: 2012-11-05 16:18 av Rickard » Loggat

Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2012-11-05 22:37 »

Jag testade med en annan dator och då fungerar det så det är tydligen något med min dator.

Det är ingen stor grej för mig eftersom jag sällan använder mig av live-funktionen.
Tack för hjälpen iaf.  Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #14 skrivet: 2012-11-06 18:26 »

Säg gärna till om du kommer på vad som kan tänkas vara speciellt med datorn där det inte fungerar. Finns det kanske någon typ av säkerhetsprogram installerat typ Norton internet security som filtrerar alla webbanrop?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!