E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-04 10:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Flödesmätare monterad med P3IQ  (läst 12081 gånger)
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« skrivet: 2012-02-27 09:53 »

Hei,

Jeg har nå koblet inn flow måler i vannvarmeanlegget mitt. Jeg får ikke P3IQ til å fungere. Dioden på P3IQ blinker grønt, men den jeg får ikke flow fra Flödesmätare Qn 2.5 på e-logger.se. Jeg har satt opp Flödesmätare i giver listen, og den viser der.
Hva har jeg gjort galt ?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-02-27 10:18 »

Har du angett hur många pulser P3IQ-modulen skall arbeta med? (givare/ändra/ange pulser/ändra)

/Rickard
Loggat

Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-02-27 10:56 »

Ja, 2 pulser. Jeg har lagt juper kabel mellom pin 3-4 også.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012-02-27 11:58 »

Jag brukar alltid skicka med installationsanvisningen, har du fått den?
(Se bifogad fil)
Loggat

Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-02-27 12:10 »

Hei,

Er det en lyskilde inni P3IQ som skal lyse på vannmåler skiven ?
(Den lyser ikke).
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2012-02-27 14:24 »

Det skall lysa en röd diod på undersidan av modulen när du angett två pulser i webtjänsten.
Om det inte gör det, prova ändra pulstalet igen, sätt in 1000 pulser, klicka på "ändra", och ändra sedan tillbaka till 2 pulser, och spara igen genom att klicka på "ändra", om den röda dioden inte lyser efter detta, prova radera minnet på loggern, och gör om samma procedur igen.
Loggat

Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2012-02-27 17:01 »

Takk,

Nå fungerer flow måler. Jeg har lest alt som står i forum angående COP. Jeg forstår ikke hva jeg skal skrive inn i : Gränsvärde ineffekt (W)
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2012-02-27 20:21 »

Om du t.ex. vill få ett värde på COP på din värmepump som vill du att COP-mätningen skall stoppa så snart kompressorn stannar, gränsvärdet är alltså ett värde som ligger lägre än driveffekten med kompressorn igång.
Driveffekten blir dock sällan 0, då det finns cirkpumpar och reglerdatorer som förbrukar energi.
Loggat

Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2012-02-27 21:14 »

Hei,

Jeg har allerede "Kompressor running" inn på digital input kortet. Det er kun 2 stk sirkulasjonspumper (150Watt) som er energi som jeg ønsker inn i COP kalkuleringen, for å få en reell COP.

Er det mulig å få til at digital input for å ha kontroll på COP og kompressor ut/inn?
Loggat
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2012-02-28 11:31 »

Hei,
Jeg har også et lite problem med systembildet. Jeg ønsker å vise flow fra vannmåler. Jeg har følgende tekst:
c=Flow;%s liter.min;85;78
Jeg får KW opp etter liter.min. Hvordan får jeg fjernet KW ?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2012-02-28 17:46 »

Lägg till raden
unit=
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2012-02-28 17:47 »

Er det mulig å få til at digital input for å ha kontroll på COP og kompressor ut/inn?

Nej, tyvärr inte i dagsläget.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2012-02-29 08:31 »

Hei,

Når jeg legger til en rad med unit=liter min får jeg følgende feilmelding: "FEL: Unit endast bokstäver och "°", "%" tillåtet."
Vil dette si at jeg ikke kan vise liter i minuttet, men bare grader og prosent ?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2012-03-01 10:47 »

Problemet var mellanslaget (space) i "liter min". Har lagt till stöd för mellanslag. Men "liter min" går ändå inte igenom eftersom maxlängd på enhet är 5 tecken. Mitt förslag är att du skriver "l/min".
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #14 skrivet: 2012-03-01 14:34 »

Takk,
Nå fungerer det  Glad Glad
Det er viktig at unit= står først, og Flödesmätare på linjen nedforbi.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!