E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-02 13:11 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: E de inte självaste f-n  (läst 6844 gånger)
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« skrivet: 2011-03-06 20:35 »

Reste bort till södra Sverige för ett dygn, och tänkte att va bra nu kan man kolla loggern temp osv. Kommer till Norrköping (ca 2 tim bilfärd) ringer grannen o säger att det har blivit strömavbrott, ja ha det va inte kul men va gör det för jag har UPS på pannanläggning och cirkpumpar. Kommer fram till slutdestination och kastar mig på datorn o kollar: logger är ansluten men uppdaterar inga temperaturer skickar en annan granne och kolla loggern men den lyser röd och fel nr 6 tror jag altså den den har tappat kontakt med routern. Ska det va så att man måste reseta den vid strömavbrott, nu blir min åtgärd i första hand att köpa UPS till både Loggern,routern,och modem för att detta inte ska upprepas.
Åker inte bort en gång till utan att det funkar, man blir tokig att sitta 50 mil hemifrån utan att kunna fixa problemet. Är det någon som känner igen detta, har letat men inte hittat nåt.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-03-07 09:06 »

Nej loggern skall inte behöva resetas vid strömavbrott. Har du lagt in dhcp-reservation för loggerns ip-adress i routern?

Är problemet något annat borde det vara lätt återskapa genom att du själv simulerar strömavbrott.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
pethson
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011-03-20 19:43 »

Hur gick det med det här?
Jag har haft lite problem till och från med att min logger tappar kontakten med min HTMIQ och då hjälper det att dra ur sladden och stoppa i igen efter några sek. Vilket ju är samma som ett kort strömavbrott.
Detta hände idag och efter mitt korta strömavbrott får jag samma problem med Err 6.

///Peter
Loggat

Peter Nordin
Har Direkt-el -76, frånluftsväxlare -86 och luft/luft pump -96...
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-03-29 21:10 »

Jag är inte här o läser så ofta men jag la in loggern på DHCP sedan dess har det funkat. den har stannat eller visat rött någon gång men tickat igång igen efter ett tag. Blir liksom ett tapp i graferna =ingen graf sedan visar den igen.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-03-30 18:23 »

Så skall det inte vara. Om du beskriver ett antal konkreta tidsintervall du har dataglapp för så kan vi lösa detta.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-03-30 20:17 »

Jag återkommer när vi har ett färskt glapp på ca 1 timme.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!