E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-02 07:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Lite nybörjare  (läst 5355 gånger)
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« skrivet: 2011-02-19 18:35 »

Köpt en logger 2020 enkel att sätta igång och koppla givare, MEN nu kommer vi till det svåra.
Min fråga till er här på forumet är :
Nu vill jag skicka ut den på nätet direkt via router Netgear ( det tror jag att jag fixar) men jag måste ju ha den där Logger ID hur får jag tag i den utan att koppla Logger till dator. Har läst tidigare ämnen men det snackas bara om att ID syns i Loggersoft, men jag vill inte ansluta till dator.
Kan jag inte köra på www.e-logger.se direkt det står att det ska gå men man måste kanske ha Loggern ansluten till datorn först sedan ansluta till Internet. Kan nån ge mig lite hjälp.
Tackar
Loggat
Bychen
Medlem

Antal inlägg: 38


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-02-19 18:53 »

Har du kollat denna länk?

 http://www.e-logger.se/wiki/index.php/Manual_Logger_2020#Driftl.C3.A4ge:_Internet_.28f.C3.B6rvalt_av.29

Det ska bara vara att plugga in och läsa av displayen på Logger2020.


// Anders
Loggat
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-02-19 21:50 »

Ok nu funkar det!!! Lite inställningar i routern och nätverka lite så gick det igång. letade just efter det avsnittet du skickade en länk på men kunde inte riktigt erinra mig om vart jag såg det. TACK.. Fantastisk manick den här Logger 2020, häftigt att amn kunde göra temp givarna med köpta komponenter, bara lite kabel o lödning. FUNKAR.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!