Nu på e.m. kollade jag igen och då var den till min förvåning igång igen, efter åtminstone två helt döda dygn. Och alla mätvärden hade dessutom kommit in under tiden, alltså kan inte nätaggregatet ha varit trasigt. Och inte resten av loggern heller såvitt jag kan förstå.
Vad kan ha hänt?
Eftersom loggern loggat värden så har den gått hela tiden. Problemet är att mätvärden från loggern periodvis av någon anledning inte kommer fram på internetförbindelsen.
Det är möjligt att linjen är skakig och att den andra utrustningen är mer tolerant.
Ja eller att adsl-routern av nån anledning ibland inte släpper igenom trafiken från Logger 2020. Som Rickard är inne på kan det lösa sig med en omstart. För det satt väl ingen omstartstimer på själva adsl-modemet?
Det påminner mig om en funktion som jag länge har saknat i e-logger. Det vore väldigt informativt att kunna logga kvaliteten på själva förbindelsen, det skulle räcka med en enkel notering om när den är uppe (1) resp. nere (0). Utebliven förväntad rapport skulle kunna sätta status till 0 och mottagen rapport skulle sätta den till 1. Skulle ge fin statistik över tid.
Är detta något du postat i avdelningen önskemål?
[Flyttade ovanstående inlägg från tråden "Logger 2020 startar inte upp" till tråd med mer rättvisande rubrik.]