Loggerforum - supportforum

E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft => Uppdatering => Ämnet startat av: thias skrivet 2012-01-01 18:44



Titel: Fel vid uppdatering - fyrkanter i displayen
Skrivet av: thias skrivet 2012-01-01 18:44
Jag ställer frågan även här fast jag provat att skicka pm, jag ser dock inte pm i utboxen så jag vet inte om det gått i väg.
Jag har provat att göra uppdateringen till 111223. Första gången jag provade fick jag felmeddelande att det inte gick att få kontakt redan efter några sekunder.
Följde då instruktionerna för att lösa detta, utan resultat. Nu ser jag endast fyrkanter i displayen, provade att följa instruktionen för detta men jag kommer inte vidare.
Rätt port är inställd i routerna på den IP loggerna hade innan första försöket till uppdatering.
Nu vaet jag inte vad jag skall hitta på för att lösa detta. Några tips?

MvH Mathias


Titel: SV: Fel vid uppdatering - fyrkanter i displayen
Skrivet av: Andreas skrivet 2012-01-01 19:41
Det finns inga fler tips än de du hittar under rubriken "Problem som kan uppstå vid uppdatering". Har du följt den texten till punkt och pricka och gjort det som står där utan att loggern någonsin blinkat grönt kan du inte göra annat än vänta några timmar och försöka igen. Det har hänt förr att det vips börjat fungera.


Titel: SV: Fel vid uppdatering - fyrkanter i displayen
Skrivet av: thias skrivet 2012-01-02 09:20
Problemet löst. Det var min kära frus iphone som hade tagit ip nummret till loggern. Det är ju fan att man inte kan reservera adresser i D-link routerna på mac adresserna, både loggern och iphonen har "felaktiga" mac adresser som inte funkar att reservera på.

MvH Mathias


Titel: SV: Fel vid uppdatering - fyrkanter i displayen
Skrivet av: Andreas skrivet 2012-01-03 11:06
Toppen det ordnade sig! Och tack för att du sa till vad som var problemet, har lagt in en notering under "Problem som kan uppstå vid uppdatering" om att kontrollera så att inte loggerns ip-adress tilldelats någon annan utrustning.