E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-17 02:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fler försök till anslutning efter strömavbrott?  (läst 5992 gånger)
Benny
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« skrivet: 2012-10-15 16:19 »

Har ett litet problem som är lite irriterande, när det varit strömavbrott* så hinner inte routern etc starta upp innan Logger2020 gör det, vilket resulterar i att loggern står och blinkar rött för den inte har kunna koppla upp sig, och jag kommer ju aldrig ihåg det precis när det hänt, vilket ger hål i loggningen.

Finns det någon möjlighet att loggern skulle kunna testa igen efter ett visst antal minuter eller hur fungerar det nu?


* Har just nu något strul med jordfelsbrytaren i mitt hus, vilket innebär att strömmen har gått lite för ofta på sistone.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4062


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-10-16 09:49 »

Meningen är just att loggern skall försöka koppla upp sig hur många gånger som helst med ett par minuters mellanrum. Men det kan för all del vara något som klickar i den mekanismen.

Hur långa hål i loggningen får du?

Vilket felmeddelande visas i teckenfönstret när den står och blinkar rött?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Benny
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-11-01 11:47 »

Hålen beror helt på hur lång tid det tar för mig att upptäcka att det inte loggar och starta om den igen.
Den hittar alltså aldrig tillbaka av sig själv, utan att jag bryter strömmen på den efter att allt kommit igång igen.

Vet inte felmeddelandet nu, men kan testa bryta och se om det dyker upp igen.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4062


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-11-02 08:46 »

Ja om du kan testa och berätta vad du får för felmeddelande i teckenfönstret i loggern så vore det toppen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!