E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 09:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Systembild EL  (läst 17630 gånger)
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2011-09-21 12:31 »

Internet explorer och på denna dator Windows 7 och en med Windows XP
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2011-09-21 15:59 »

Antar du kanske har svensk windows? Programmet notepad heter anteckningar på svenska. För att starta det, klicka startknappen -> Program -> Tillbehör -> Anteckningar.

Skärmen på texten uppförstorad lät underligt, hade du klickat i fältet "textdefinition" innan du tryckte ctrl+a då?

Istället för ctrl+a kan du högerklicka (klicka höger musknapp) i fältet "textdefinition" och välja "markera allt". Istället för ctr+c kan du högerklicka i fältet "textdefinition" och välja "klipp ur". Istället för ctrl+v i anteckningar kan du högerklicka i anteckningar och välja "klistra in". Sen väljer du "spara som" i menyn "arkiv" för att spara undan din gamla definition så du har kvar den.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2011-09-21 16:48 »

Nej, jag vet inte vad jag gjorde tryckte ner ctrl+a, har nu provat men jag känner mig helt rudis. Klarar inte detta moment,det går att markera allt klippa ur och då blir fältet textdefinition tomt sen ska jag klistra in och då blir det ingenting, som tur är kan man ångra....och då kommer det tillbaka.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2011-09-22 08:21 »

Går det att markera all text och klippa ur så är du nästan i mål. Märkligt att det inte går att klistra in? Säkert att du högerklickar i textfältet i programmet Anteckningar och väljer "klista in"? Du kan också välja "redigera" och sen "klistra in" i menyraden överst i fönstret anteckningar. Går inte det kanske det är något tillfälligt fel och din dator behöver startas om, eller du hade ju två datorer, har du provat på den andra?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« Svara #19 skrivet: 2011-09-22 09:24 »

Jippi det funkade, nästan för enkelt. Men problemet kvarstår det står (EL?)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #20 skrivet: 2011-09-22 09:51 »

Har du kvar definitionen du fick när du klickade knappen "Radera och ta in ny kanallista" och sen knappen "Spara definition" i ditt konto nu? Om inte, lägg in den. Säg sen till så kan jag ta en titt på vad som kan vara problemet.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« Svara #21 skrivet: 2011-09-22 10:07 »

Ok nu ligger den nya där, nu kan du kolla
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #22 skrivet: 2011-09-22 10:20 »

Hmm jag tror du råkat få in ett mellanslag i kanalnamnet då du döpte din elkanal, den heter inte "El" utan "El ". Det borde förstås systemet klara av men det gör det tydligen inte. Prova klicka Inställningar->Kanaler->Ändra för elkanalen och ta bort mellanslaget i kanalnamnet.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« Svara #23 skrivet: 2011-09-22 10:44 »

Jag ändrade kanalnamn nu till EL och då funkade det. TACK FÖR ALL HJÄLP!!!
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #24 skrivet: 2011-09-22 11:04 »

Ingen orsak. Det är snarare jag som ska tacka dig för att du upptäckte ett problem. Som sagt, systemet skall klara av ett mellanslag, detta skall korrigeras.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« Svara #25 skrivet: 2011-09-22 11:09 »

Det va inget mellanslag utan skillnad på stor eller liten bokstav i ordet EL jag hade skrivit El innan när det inte funkade. EL är rätt i mitt fall, (kanske inte i andra anläggningar).
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #26 skrivet: 2011-09-22 11:49 »

Det kan ha varit flera problem, men jag är helt säker på att där fanns ett mellanslag som spökade.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!